mandag den 2. december 2013

Julestart...

Så kom december.
Nisserne er flyttet ind, der er drukket glögg og spist æbleskiver, lavet juledekorationer og hørt julemusik for fuld udblæsning. 
Lidt glimt her fra...

Super fint ophæng fra Virkvärftet, købt på årets Edition kunstmarked.



Årets adventskrans - min første juledekoration, utraditionel, i kobberbakke fyldt op med nødder, kanelstænger og sukkulenter (med kobberglitter ;-)).


Flere sukkulenter og en nissepige. Det lille hus har fulgt mig siden 1992, hvor jeg fik det af "nissen", så der er knyttet mange gode juleminder dertil.


I stuen har vi fået hængt en fin birkegren op i læderremme - overloaded med ophæng fra Spagat Shop, Virkvärftet og House Doctor


Detalje fra ophænget - alle materialer er købt hos Læderiet i Risskov til næsten ingen penge. Jeg vil varmt anbefale alle at ta' et smut derud og se sig omkring - gode priser (100 nitter til kun 25,- kr.!), enormt udvalg og virkelig god service!




Selvom man er voksen, kan man stadig godt være heldig at få gaver af nissen - i går fik jeg en Trine-nisse, og ud fra beskrivelsen, skulle man tro, at Etly Klarborg kendte mig ;-)

Jeg håber I alle er kommet godt ind i december, uden stress og jag - her nedtoner jeg forventningerne hvert år, og dropper alle forestillinger om idyllisk konfekt-kreation og julebag. Det aller-aller-bedste ved december er de dage vi kommer hjem og sætter julemusik på for fuld skrald, smækker nissehuer på ungerne og danser skørt og hopper i sofaen. Og fortæller dem løgnehistorier om nisseland og mærker forventningens glæde på en fem-årig!

- Rigtig god aften til dig derude -




16 kommentarer:

  1. Superfine sager - er vild med ophænget fra Virkvärftet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lone :-) Ja, det MÅTTE jeg altså også bare ha' med hjem!

      Slet
  2. Skønne billeder af smukke sager. Er ret vild med din adventsdekoration. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, det er jeg glad for at høre ;-) Håber I klarer jer godt gennem stormen derovre i det vestjyske!

      Slet
  3. Sikke en fin beskrivelse af Trine - mon der er en nisse der hedder Kristina, i så fald kunne beskrivelse af hende minde meget om Trine :) Rigtig dejlig december ønskes du og dine kære.
    Kærligst Kristina

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det tror jeg gerne, Kristina ^.^ Jeg håber du og dine også får en dejlig december!
      Kh. Trine

      Slet
  4. Dejlige billeder Trine, og ja læderiet er helt sikkert et besøg værd. Elsker også dette sted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Helena - ja, det er virkelig godt derude! :-)

      Slet
  5. Hvor er det hyggeligt hjemme hos jer. Og super fed detalje at hænge birkegrenen op i læderstroppper - me like! Jeg har også en liggende men nu skal jeg lige have manden overbevist om at det er en god ide at bore kroge i vores fine vægge først... Rigtig glæde December :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Line - jeg borede små, hvide kroge i vores listeloft, 10 cm fra væggen, dem ser man ikke så tydeligt, hvis grenen engang ryger ned igen ;-) Men aaargh, I har sikkert gipslofte i jeres lækre, nye hus?! Rigtig god december til dig også :-)
      Kh. Trine

      Slet
  6. Hvor ser det dog bare pragtfuldt ud! Din adventsdekoration er simpelthen bare så smuk. Jeg synes det er en skøn ide at bruge nødderne og blande dem med lidt grønne husløg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Stine, det er jeg glad for at høre - det var faktisk i 11. time at husløgene kom til - det var min dagplejemor, jeg fik en bunke af, og så gav hun mig tippet at binde dem på troldhassel. De er så søde!

      Slet
  7. Nuj det ser hyggeligt ud. Jeg glæder mig også til at jeg kan få lov til at få pyntet lidt op til jul. Desværre er der lige et par håndværkere der skal ordne en del ting i lejligheden før at jeg kan få lov til at pynte op. Men indtil da kan jeg se på alle jeres fine billeder rundt om i blogland. Tak for julestemningen.

    SvarSlet
  8. Tak, Sine, det er godt at høre - hygge er det vigtigste for min december! Argh, håndværkerhalløj - så må du ta' revanche næste år ;-) God december til dig, trods manglende pynt :-)

    SvarSlet
  9. Jeg kan rigtig godt lide din adventskrans - anderledes end hvad jeg ellers har set rundt omkring.
    Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Christina, det glæder mig at høre :-) jeg så en adventskrans på http://badut.typepad.com/, hvor valnødderne var limet tæt sammen på en stor krans, og havde egentligt tænkt min skulle være på samme måde. Men så endte jeg med denne, meget nemme, løsning i stedet, og er blevet rigtig glad for den :-)

      Slet