søndag den 15. december 2013

Diamanter...

....Kan man vel ikke få for mange af, og den her idé så jeg på pinterest, og måtte straks afprøve.
Du kan finde DIY lige her.
Sidst jeg var hos Læderiet kunne man få et kilo læderrester for 20,- kr., og det vil jeg mene har tjent sig ind på denne lille, fine halskæde, som jeg er blevet helt forelsket i (og jeg har læder nok til yderligere hundrede, mindst ;-)).



Jeg er blevet lidt bidt af det, og har også fået lavet andre geometriske figurer. Så er der lidt gaver til julens pakkespil.

Læderdiamanten blev luftet til tøsejulefrokost i går, hvor jeg også fik afprøvet min nye kjole - et forsøg på at konvertere Stof2000's Fernanda-buksedragt til en kjole, i lækkert stof fra Stofdepotet
Men mere om den i et andet indlæg - nu står den på kaffe og nybagte vaniliekranse!
Og for at tilføje endnu mere godhed til julemåneden, har jeg lige taget hul på tre ugers ferie. Ja, tre uger. Med en juleaften midtvejs - det er jo bedre end sommerferie!


- Rigtig god søndag til dig -

8 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, Trine :-) og sikke en god måde at få brugt læderrester på. Jeg har også Fernanda liggende i venteposition. Jeg glæder mig til at se din Fernanda kjole :-)
    Ha en rigtig god ferie - det kan kun blive godt :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Line - ja, hov, så gik den ferie lige uden jeg nåede halvdelen af det jeg ville. Men det kender vi vist alle sammen ;-) Kjolen kommer på snarest, og tak for din kommentar.
      Og rigtig god jul til dig og din familie!
      Kh. Trine

      Slet
  2. Hvor er det en sej diamant.. Og ja, sådan skal man have mange flere af :-)
    Glæder mig til at se nærmere på din nye dragt.
    KH Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gitte - nej, det kribler lidt i fingrene efter at lave flere, og i andre former. Jeg fik lavet en enkelt trekantet, som røg i en pakkeleg. Genial pakkelegsgave, der er brugbar, uden at gå ud over budgettet, der ofte er lidt tight til den lejlighed.
      Rigtig god jul :-)
      Kh. Trine

      Slet
  3. Trine, du er så VILD - dygtig og produktiv, jeg er fan - håber vi får kjolen at se på - den ser rigtig rå og lækker ud. Håber du havde en skøn aften i den, den lille diamant er en personlig og en lækker detalje.;) Håber du får en skøn uge, 3 ugers ferie lyder bare dejligt, gid det var mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din søde kommentar, Mille - med en hel uges ferie med mig-tid er det jo ingen sag at være produktiv. Aftenerne, tjaa, de ligner sig selv, jeg går stadig helt død efter kl. 20. Sådan skal det nok bare være her i vinterhalvåret. Kan I ha' en rigtig dejlig jul!
      Kh. Trine

      Slet
  4. Wow det var billigt for læderrester. Jeg siger det gerne igen, den diamant halskæde er virkelig smuk. Kan rigtig godt lide kombinationen af de forskellige farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Sine, det er jeg glad for at høre! Og ja, først troede jeg altså at prisskiltet var en fejl :-) generelt bliver jeg altid vildt overrasket over deres priser - da de gav priser på deres nitter, måtte de gentage det tre gange for mig, for jeg var sikker på, jeg hørte forkert :-D 100 nitter for 25,- kr. er altså en del mindre end de 75,- jeg plejer at gi' for 20-25 styk Prym-nitter ;-) Kan du ha' en rigtig dejlig jul!
      Kh. Trine

      Slet