onsdag den 6. november 2013

Upcycling - doilies...

Jeg har fået fingre i en god bunke doilies, og inspireret af de søde engle fra Bolig-liv, der florerer rundt omkring i Blogland og på IG, har jeg lavet lidt julepynt. 



Hun består af følgende:
- en perle trukket på snor, et cirkelformet stykke bomuldslærred, et styk doily, et stykke sommerfugleformet læder (skåret ud af rest fra panduro, hvor man kan købe en god luns for 10-20 kr.), træperle pålimet glimmer og en glorie (dråbeformet guld-dims, fundet i gør-det-selv-smykkeskrinet :-)).
Er man til mere traditionelle julefarver, kan hun jo laves med rød "underkjole" og grå eller hvide lædervinger. 

Har du forslag til doily-projekter? 

12 kommentarer:

  1. Nårh så fint!
    Håber (på en måde) snart der bliver lidt kreatid til mig.
    TRÆNGER til at lave sådan noget skønt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maj. Iih, det lyder til du har nok at se til i selvstændighedsland?! Fedt! Især I dit erhverv, som er lidt mere hen i det kreative end de flestes ;-)

      Slet
  2. Hvor er hun da en sød lille engel

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Kan lige be' hende om at sende noget ve-støv din vej ;-)

      Slet
  3. Hvor er hun yndig. Sådan næsten helt gennemsigtig som en engel skal være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Stine - det er rigtigt :-D kan mærke jeg er inde i en "hvid-glimmer-pudder-periode", så der kommer mere pynt i denne stil ;-)

      Slet
  4. Hvor er den super flot.
    Hvilken panduro har du købt læder i?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :-) Panduro i latinerkvarteret i Aarhus. Der er også mange rester i hobbybutikken bagved salling (hvis du kommer forbi disse kanter ;-)).

      Slet
  5. Hvor er hun fin... Jow jow, jeg har et doilie projekt i tankerne!!! Det skal nok komme, når vi nærmer os december lidt mere! (Og hvis det lykkes, som jeg forestiller mig det!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) haha, det kender jeg godt! Jeg skal også ha' eksperimenteret med hjemmelavet clay, men er usikker på, hvor godt det bliver. Så den trækker jeg lige lidt endnu ;-)

      Slet