torsdag den 10. oktober 2013

Til mig!

Vildt!
Jeg har syet noget - til mig selv, altså. Som jeg er blevet glad for. Endnu vildere!
Mørkeblå Fernanda-buksedragt med laksefarvede rib-detaljer, og guldknap i nakken.
Der er et par fodfejl hist og pist (halsbelægningen blev ikke super pæn, og linningens stikninger ligner fodspor fra en beruset myre, men det kan jeg leve med), men ellers er jeg ret godt tilfreds. 
Der skal i hvert fald laves flere!
Og nu hvor overlockeren er i hus, satser jeg på, det kan gå endnu hurtigere med sådan en sag. 





Den skønne, lakse-lyserøde rib er fra Stof og Stil, og det mørkeblå isoli er fra Stof2000. Sidstnævnte er simpelthen så lækker kvalitet. Der er ingen forskel på ret og vrang (hvilket dog fik opsprætteren på overarbejde, da jeg igen og igen syede vrang-mod-vrang det ene sted og efterfølgende ret-mod-ret i en anden søm, ARGH!), og tyndere end typisk joggingstof - og så fik jeg 3,5 meter til kun 130,- kr., da der var en mørk plet på midten af stykket (det sidste på rullen). Det lykkedes mig dog at klippe udenom, så nu overvejer jeg en bluse af resterne.
Og så har jeg nu erhvervet mig en rouleau-vender, så jeg ku' lave fine snører i rib som bælte - den har allerede været i brug til nogle andre projekter, og jeg fatter ikke, hvordan jeg har kunnet klare mig uden sådan én i sykassen!

Har du også afprøvet Fernanda-mønstret, og hvad synes du?

28 kommentarer:

  1. Wauv hvor er den bare blevet fin Trine.

    SvarSlet
  2. Hej Trine. Du ser smart ud pige! :-D Den er jo super lækker og jeg må da lige kigge lidt på den der roulade dims... Jeg har også syet to Fernanda buksedragter og synes de er super lækre. Både fordi jeg, ligesom dig, bliver ganske glad over at sy noget til mig selv, og fordi de er sååååå behagelige at have på (intet der strammer på den barsels ramte krop ;-) Så jeg er også begyndt at snuse efter buksedragt egnet stof rundt omkring... :-)
    Super flot er den!
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette ;-D Ja, de er jo MEGA rare at gå i - for at være ærlig, var jeg ellers ret skeptisk over at sku' smide alt det kluns for et toiletbesøg, men det er jo nemt nok, så jeg skal helt sikkert også ha' flere! Synes der var en hel del stof i Stof2000, der var egnet.
      Kh. Trine

      Slet
  3. Den er super fin - virkelig fin til dig! Godt gået og fedt når man syr noget til sig selv, som man bliver tilfreds med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja, det er ellers sjældent at jeg orker ta' chancen omkring et mønster - sidder det nu godt, og tænk nu, hvis det skal justeres, så har man lagt så meget arbejde i noget, der bare kommer til at ligge i skabet, gys. Men nu får jeg lyst til nat afprøve andre ting :-) God dag til dig.
      Kh. Trine

      Slet
  4. Jeg har ikke prøvet det - men det ser godt nok ud til at være et lækkert mønster... Og virkelig en lækker dragt du har fået lavet dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jamen, barselslivet kræver faktisk sådan en sag - sådan at tulle rundt i derhjemme... Ok, måske man liiiige skulle fikse en ammevenlig åbning foran ;-) Ha' en skøn dag.
      Kh. Trine

      Slet
  5. Den er super fin til dig :-)

    SvarSlet
  6. For dælen da hvor er den bare flot. Det er så fine med de laksefarvede kanter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-) Det var faktisk meningen den skulle være gennemført blå, indtil jeg ved et tilfælde kom til at lægge stofbunken i skabet op mod den laksefarvede rib - så var jeg solgt ;-)
      Kh. Trine

      Slet
  7. Wauv, den er da også bare virkelig flot!

    SvarSlet
  8. Ih hyggeligt at se dig! Jeg tror aldrig jeg har fået sat ansigt på dig. Men fra ny af vil jeg holde øje med om jeg kan spotte dig i byen engang ;).
    Fed dragt!
    Roleauvenderen bruger jeg ikke. For jeg lærte af line *marapytta* at lave dem i hånden. Meeen måske jeg lige skal træne det lidt før jeg glemmer teknikken...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maj :-) Det er altså også en smule grænseoverskridende at være kendt - også selvom det kun er i nærområdet (i provinsen...næsten udkantsdanmark) ;-P Du finder mig ofte i kø ved Hinnerupbageren ;-)
      Lave dem i hånden?! Hva'ba'? Jeg forsøgte lige at google det, men det er vist en well kept secret. Det må da ta' timer? Men ret sejt at ku', jeg ku' virkelig godt tænke mig sådan et sykursus!
      Ha' en skøn dag!
      Kh. Trine

      Slet
  9. Skide lækkersmart, er hvad du er! Det kunne være man snart skulle til at prøve det mønster!
    Jeg bruger også marapytta metoden til rouleauer..... Har aldrig ejet sådan en vender ting, jeg førhen klaret mig med en snor og strikkepinde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Oss' dig, Camilla? Hvor sejt! Haha, jeg har også brugt kosteskafte, blyanter og grillspyd, med større eller mindre succes, men nøj hvor er det nemt med sådan en vender! Ha' en skøn dag!
      Kh. Trine

      Slet
  10. Jeg har også prøvet mønsteret. Jeg valgte ikke at gøre slidsen så lang i ryggen, så istedet for de 40 cm som foreslået, er min kun 25 cm, så det passer med min bh-kant. Løbegangen har jeg også lavet lidt anderledes. Og som snor har jeg brugt et stykke Zpagetti-garn. Det virker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder fornuftigt! Jeg vil også gerne ha' afprøvet en model med lynlås. God idé med zpagetti-garnet! Jeg vil også lave løbegangen om i den næste, og i stedet lave den som en slags hul tittekant, måske i en kontrast-farve. Der skal eksperimenteres lidt ;-)
      Kh. Trine

      Slet
  11. Den er blevet SÅ flot! Jeg har lige købt mønsteret i forrige uge, så nu må vi se om jeg så også får det brugt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-) Rigtig god fornøjelse, måske den står på ferie og symaskinetid? ;-)
      Kh. Trine

      Slet
  12. Svar
    1. Tusind tak, Kristina ^.^ Håber I får en god ferie! Kh. Trine

      Slet
  13. Ihh altså hvor lækker en dragt. Og sikke en fin model!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anne, det var sødt sagt :-) Ha' en skøn weekend! ;-)

      Slet