onsdag den 23. oktober 2013

Prototypen...


Sådan ser det sleeve ud, jeg først havde i hovedet, inden dette kom til verden og tog førstepladsen.
Det er sjovt, som man ofte starter ud ét sted, og ender et helt andet, fordi man ændrer retning undervejs i processen.
Nå, men denne her har helt sikkert en del skæve linjer, men kombinationen af det grove, grå uld, det bløde skind og Libertys romantiske "Betsy Ann", kan jeg godt li', så jeg skal ha' lavet en udgave, der fungerer lidt bedre.
Jeg fandt inspirationen her, og faldt med det samme for den rå, overlockede kant, men jøsses, som min kant blev grim og sjusket (derfor får I heller ikke et close-up af sømmen bagpå ;-)). 




Den er syet med for, for at beskytte telefonen mod bagsiden af trykknappen.
Liberty-snoren er lavet med min nyerhvervelse - rouleau-venderen - jeg også brugte til at lave snører til min buksedragt. Jeg føler mig stadig snydt over, at det ikke er MIG, der har været i lære hos Marapytta, så man bare lige kunne fixe den slags i hånden ;-)
Jeg render ofte rundt på arbejdet med telefonen i den ene hånd, fra sted til sted, men det er altså lidt nemmere at ha' den hængende i en sovepose. 


Nu vil jeg nyde den sidste eftermiddag som AleneMor. I nat hjemkommer Michael efter en lille uge på konference i Frankrig.
Det er sjovt, som sådan nogle børn opfører sig eksemplarisk, når de voksne er i undertal (eller, det er måske bare mine unger?). I hvert fald har det faktisk være en ret hyggelig uge - men okay, så havde jeg jo også lige Verdens Bedste Svigermor på visit søndag-tirsdag, der afleverede og hentede børn, og svingede støvkosten og ordnede vasketøj, mens jeg var på arbejde Ü

- God aften til dig derude - 

8 kommentarer:

  1. Nice svigermor... Det er skønt med lidt ekstra hjælp når man er færre hænder i huset ned man plejer

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget! Det var jo som at ha' en au-pair - top nice ;-D

      Slet
  2. Hvor er den bare super smuk! Synes det er en lækker kotrast med det lidt rå læder og filt og så med den tøsede Liberty. Og så synes jeg altså den overlockede lyserøde kant er nice ;-)

    Og hvor bliver det rart at blive to igen. Omend der er søde børn og en fantastisk svigermor, så er det altså bare rarest at have sin bedre halvdel tæt på, synes jeg

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Stine. Man kan altså også kun se den pænere del af overlockkanten ;-)
      Ja, det var skønt at få ham hjem igen - det der med langdistanceforhold er bare ikke lige mig :)

      Slet
  3. Det er da en super fed kombination, flot!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne :-) Lyserød og grå er og bliver bare én af mine absolutte yndlingskombinationer ;-)

      Slet
  4. Hvor er det fint. Har lige fået ny telefon, og gik og overvejede hvilket sleeve jeg skulle lave. Tak for inspiration :-)
    Hilsen Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette,
      Selv tak, dejligt du kan li' det :-) Var i øvrigt lige inde om din fine blog, og har meldt mig som fast læser ^.^
      Kh. Trine

      Slet