onsdag den 2. oktober 2013

Brødkurv...

Inspireret af Sne Designs smukke, smukke opbevaringskurve (her burde jeg virkeligt ikke linke, for det får min kurv til at falme gevaldigt), kom denne brødkurv (eller altmuligtkurv) til verden.

Lavet af et stykke filt fra Panduro til ca. 22,- kr (på tilbud), lidt læderrester fra en rem, og et par nitter fra lageret. 
Sår'n! 
Billigere og nemmere bliver det ikke.




Jeg elsker den grå filt op mod kernelæderet, og jeg skal helt sikkert have lavet flere - der kommer nok en DIY i næste uge. Og til dén pris kan man jo lave en hel stak og benytte som gavekurve, hvis man mangler sådan nogle. 
Eller julegaver... Ha, dér sagde jeg det igen ;-)

- God aften til dig -

26 kommentarer:

  1. Den er rigtig fin. Jeg kan også godt lide filtet og læderet mod hinanden, det ser super godt ud.
    Sådan en kurv må jeg også eje :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Linette - så må du i panduro (eller stof og stil, jeg så de også havde 3 mm tykt filt) ;-)

      Slet
  2. Fedt. Den er mega fed og dejlig enkel, men rå. Skønt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina - ja, jeg kan godt li' "enkelt". Først forsøgte jeg at folde enderne, som panduro har en vejledning til, men jeg synes det blev for rodet og endte i stedet med at sy hjørnerne. Det gør den også mere stabil i formen :-)

      Slet
  3. Hvor er den dog fed! Smart måde at bruge filten på. Jeg har mange gange stået med et stykke i butikken og overvejet om det skulle med mig hjem. Tak for inspirationen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Sine! Ja, jeg er vild med filt, men har heller ikke kunnet finde på noget at bruge den tykke udgave til :-) Er glad for at kunne inspirere andre og se ideerne blive videreudviklet.

      Slet
  4. Fed ide.. den kommer jeg vidst til at kopiere på et tidspunkt.. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Linda - og den er så nem, hurtig og billig at lave, så det punkt på to-do-listen er hurtigt streget ;-D

      Slet
  5. Den er da bare mega fin! :D jeg har også leget en del med læder og filt, og det passer bare sammen. Synes specielt kernelæder gør sig godt med grå filt! Klem Pernille

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Pernille - jeg er også glad for læder, måske det stammer fra min tid som sadelpudsende fuldblods-hestepige? ;-) Ja, grå er smukt mod brun, synes jeg, og kernelæder er så naturligt, det kan jeg godt li'. Ha' en skøn weekend!
      Kh. Trine

      Slet
  6. Hvor er den lækker :-) Det gir en rigtig god effekt med filt og læder sammen. Hvor køber du nitter henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Line - ja, og nu har du jo fået en masse læder på lager :-) Nitterne (fra Prym) har jeg købt ved Stof2000, men jeg vil ha' afsøgt markedet. Synes ikke rigtigt Stof & Stil har noget, der ikke skinner for meget. Etsy er nok et godt sted at lede!

      Slet
    2. Læderiet er stedET at købe nitter (og læder for den sags skyld ;) ). De har en butik på Mossøvej i Risskov, og en webshop, som dog er ret uoverskuelig :)

      Slet
    3. Aaargh, det slog mig! Men for pokker nogle åbningstider de har. Sidst jeg tog derud, krævede det både bil og afspadsering :-/ og jeg lavede et kæmpe fejlkøb og valgte postskruer frem for nitter - sikke en ommer ;-P men tak for tippet :-)

      Slet
  7. Den er virkelig fed! og har jo en helt anden funktionalitet end den fra Sne Design ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anne Sofie ;-D Jeg ville altså også være en hel del mere øm overfor en kurv til 700,- kr., end denne til sølle halvtreller ;-)

      Slet
  8. Så flot - sådan én ville da være genial til opbevaring af kreaprojekter i stuen (altså med lidt breder sider) ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja, med alt det du får kørt igennem "kreariet", skal du vist ha' en MEGET større kurv ;-) Og tak for din kommentar :-) God weekend.
      Kh. Trine

      Slet
  9. Ej, hvor er den bare sej, Trine. Det er lige min stil, så den skal vidst afprøves på et tidspunkt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Stine, det er jeg glad for at høre :-) go' søndag til jer. Kh.

      Slet
  10. Svar
    1. Tusind tak ^.^ Ha' en skøn søndag. Kh.

      Slet