torsdag den 26. september 2013

Søde sager (opskrift!)

Lige for tiden kredser mine tanker nærmest konstant om kager. 
Både at spise og bage dem!
I sommerferien afprøvede jeg disse bittesmå og meget lækre minimazariner. Her er opskriften med flødecreme og friske jordbær, men de kan toppes med meget andet.
Gode er de i hvert fald, og det er muligt at lave en LCHF-variant ved at skifte sukkermængden ud med en blanding af sukrin og kokossukker (den udgave er faktisk ganske udemærket).
Den oprindelige opskrift er fundet i Boligmagasinet og justeret lidt efter min smag.






Forleden eksperimenterede jeg lidt, med ønsket om at få brugt noget af mit impulsindkøbte lakridspulver. Det kom der nedenstående kage ud af, som jeg valgte at forkæle kollegerne med, og den var et hit. Jeg har desværre ikke andre billeder end et enkelt taget oppefra af "hindbærfløde-roserne". 
Kombinationen af den søde, hvide chokolade op mod de syrlige hindbær og lidt bid fra lakridsen, der kommer snigende som en lidt overraskende eftersmag, er super god.
Prøv den!



God fornøjelse!



4 kommentarer:

  1. Nøj, hvor du frister... Har dog ikke prøvet at lave mandelmel - er det lige til at gå til???

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan gøres både nemt og mindre nemt - nogle smutter mandlerne og tørrer dem derefter kort i en lun ovn, men jeg har bare blendet dem med skræl. Dermed får man lidt bitterstoffer med, og skulle få en mindre sød mel. Fedtreduceret købes på nettet, f.eks. på viivaa.dk :-) God fornøjelse ;-)

      Slet
  2. Hold nu OP Trine, hvor ser det lækkert ud.
    MUMS MUMS MUMS!

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D Det er jeg glad for at høre, tak tak! Det sagde også lige HAPS HAPS HAPS, og så var de væk ;-)

      Slet