lørdag den 28. september 2013

Glitrende efterår...

Det er ikke helt uden skam, at jeg - endda i årets 3. kvartal - fremviser noget, der kan gøre det ud for julepynt.
Til mit forsvar vil jeg sige, at det jo er NU, der skal samles ind ude under egetræerne.
Dyppet i lim og glimmer, og fyldt ud med hvide pompoms.







HAMA-snefnuggene har jeg ingen undskyldning for, andet end at der var -25% i Panduro (gælder i øvrigt også i morgen, d. 29/9, hvor de har søndagsåbent i Aarhus), og nu skulle jeg altså ha' afprøvet ideen. 
Sidste år, hvor pinterest svømmede over i fine perlesnefnug, fik jeg hverken købt perler eller plader, men nu er det i hus.
Malthe hjalp med at pensle lim på og bade dem i glimmer - han er ligeså (barnligt) fascineret af de små, glimtende korn som jeg er ;-)

Det lugter da lidt af jul, hva'?! *sorry*

Rigtig god weekend derude!


14 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønner glitterting, selvom jeg er ret enig med dig i, at det er for tidligt ;-)
    De agern må jeg altså huske til jul, for de er virkelig fine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Stine - ja, jeg husker faktisk mig selv for bare to år siden sidde og få kvalme over julereklamerne i efterårsferien.... Nu glæder jeg mig (hvad SKER der?!), og taget mig selv i allerede at gå og nynne lidt juletoner engang imellem O.o
      ...er faktisk allerede i gang med mere julepynt, hæhæ...
      Ha' en god aften!
      Kh. Trine

      Slet
    2. Ej, Trine! Det er simpelthen for tidligt! Jeg ville blive helt kvalm. I rema i denne uge er der masser af juleslik og kaget. Tsch, tsch ;-)
      Til gengæld glæder jeg mig til alle traditionerne. Poeten var kun 18 måneder sidst, men husker så utroligt meget: julemanden, hans skæg, klokken, gaver, strømpen og træet. Synes det er helt vildt at hun mindes det og stadig taler om det, og glæder mig meget til at se hendes reaktion nu hvor hun lige er det år ældre.
      Det skal nu nok blive godt! Hav en for-jul

      Slet
    3. Ej, kagerne kan de altså også godt vente med, hvis det står til mig. Og ja, netop alle de hyggelige traditioner betyder lige pludseligt mere, når man selv har fået børn. Det skal nok blive godt.
      Ha' en god aften!

      Slet
  2. Eeeeeeeelsker også glimmer. De er så fine dine ting. Er pjattet med både snefnug og agern :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er det altså nogle fine ting, må se om jeg ikke kan finde agern og gøre dig kunsten efter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - faktisk blev jeg helt i tvivl, om det nu også var det bedste tidspunkt pt. at samle dem ind, jeg synes nemlig ikke ligefrem det vrimlede med dem på jorden. Men måske det bare er med dem som med kastanjerne for mig: Dem finder jeg ingen af, for alle andre har været der før mig ;-P

      Slet
  4. Wauw sikke fine de er de små agern.... Jeg har også samlet ind til kommende projekter! Men ideen med glimmeret den er genial! Det kan være mine hama snefnug skal have lidt glimmer også! Det gør ikke noget med julestemming (har også allerede købt de første gaver og mine forældre ligeså, da de var til guldfeber i Salling!) det er godt at være i god tid, for lige pludselig overrumpler tiden én og man når ikke en brøkdel af de juleprojekter man havde i tankerne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan, Camilla, det kan jeg li' at høre ;-D Sidste år løb december fra mig som sand mellem fingrene, men sådan skal det ikke være i år. Jeg er kæmpe fan af julen, så det føles faktisk kun godt at "tyvstarte" ;-)

      Slet
  5. Jeg laver altså julepynt året rundt! Det er jo vidunderligt at lave. Og sikke en fed ide:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt at høre, Anna! Jeg husker også (med en smule misundelse ;-)) din imponerende samling julepynt, suk. Jeg elsker julen, og nu når Malthe har nået en alder, hvor han kan være med til at lave det, og hygger sig med det, er det blot endnu bedre.
      God aften til jer.
      Kh. Trine

      Slet
  6. de er altså super fine.. jeg skal ud og finde "hatte" ... Kastanjerne skal jeg ikke slås med andre om.. for vi har et stort kastanje-træ i haven :o) Så jeg skal bare nå at samle dem, inden hundene spiser dem og får dårlige maver.. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Linda - ja, afsted på jagt :-) Fedt med egne kastanjer - og træet i sig selv er jeg også vild med, så store, fine blade! :-)

      Slet