søndag den 25. august 2013

Kartoffeltryk og opbevaringspose à la Ferm Living

Kartoffeltryk - jeg husker tydeligt formningstimerne i 1993, hvor der blev produceret metervis af diverse rædsler, plettet til med skæve firkanter og halvcirkler med takker i signalfarver. 
Gys.
Og her sidder jeg så, tyve år efter, med sorte negle, hobbykniv og nyopgravede kartofler fra haven.
Men hjertet banker altså igen for det lidt tilfældige mønster man får ud af det.
Dette print fandt jeg inspiration til på en fin pude spottet i denne boligreportageHomesick.nu. 
Egentligt skulle det betrække nogle skumpøller til sofaen, men så fik jeg i stedet lyst til at lave nogle opbevaringsposer til ungernes bamser, bolde og deslige.



Bunden er syet af en rest mønstret bomuldslærred fra Stof og Stil.


Jeg brugte Lisbets DIY, men forede posen med en rest voksdug - det fungerer fint, omend det var en anelse besværligt at vende vrangen ud på posen. Den er syet med rund bund og er 30 cm både i højde og diameter. Jeg har sjusket lidt i øvrigt (var - som så ofte før - under tidspres) - og ville ikke vente på, jeg fik en sytråd i gammelrosa, så den er afsluttet med en rustik pyntestikning. 


Kartofler fra haven, bomuldsinderstof (ikke lagenlærred, men en kraftigere kvalitet) fra Stof og Stil og textilfarve fra samme - sæt i gang.

Har du været i gang med kartoflerne - andre i Blogland har - se bare her hos Frk. Hansen

- God søndag derude -

9 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet fint - meget Ferm Living'sk i både tryk og farver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, den er næsten en ren kopi - det skinner nok igennem, at jeg er fan af Ferm ;-)

      Slet
  2. Kan godt huske det fra skolen :-0
    Men jeg er nu helt vild med dit tryk og får da også helt lyst til at komme igang!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og ja, i krig med det, det er ret sjovt, og sådan noget man ikke må acceptere bliver en anelse tilfældigt, det er skønt :-)

      Slet
    2. Hov, der skulle stå "man bare må acceptere", selvfølgeligt ;-)

      Slet
  3. Bom, den sidder lige i skabet, hvor ser det lækkert ud! Lisbeths opbevaringsposer står også på min to do liste. Smukt smukt smukt også endda med kartofler fra haven! Ha en rigtig dejlig uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh, tak skal du ha', Mette :-) Ja, de er geniale, og det tog faktisk kun halvanden time at måle op, klippe og sy, DET kan jeg li' ;-) Også en skøn uge til dig!

      Slet
  4. Enig med de andre der har kommenteret. SÅ fint! Lækkert, lækkert lavet, farverne og motiverne <3 <3 <3
    Må straks på mit pin board "It's a girl" :-) http://www.pinterest.com/dittes/it-s-a-girl/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, tusind tak for din søde kommentar! Og fedt med et pin :-D
      Ha' en skøn dag.
      Kh. Trine

      Slet