tirsdag den 13. august 2013

Det dér hverdag...

Fire uger.
Sådan cirka. Ædt op af hverdage, vasketøj og dovenskab. Jeg husker, at jeg begejstret (FØR ferien!) kvidrede til en veninde, at jeg ææælskede hverdagen. Post-ferielt har den godt nok ikke rigtigt noget at byde på. Det kender I sikkert godt. Men iiih, altså, det var også en dejlig ferie, sikke et vejr. Havde glemt, hvor godt det egentligt klæder mig at være brun, og forleden hørte jeg en stemme i baghovedet, der har været stille i ti år, der hviskede "du kan jo også bare liiiige snige dig i solariet.... et par gange... bare lige indtil du har deltaget i det dér 10 års jubilæum med gymnasiet..." fandmenej!Ingencancertilmigogminetusindmodermærker!.

Nå, lad os tale om noget lækkert!
1. Hjemmelavet bounty, low carb, big love! Hold nu op, køber aldrig bounty igen. Opskriften er fra vores alle sammens Madbandit Janes bog. Og så er det bare ærgerligt for dem, der fik for meget Malibu i 90'erne!
2. De blødeste bukser i tynd, tynd denimvoile er klar til Mille. Mønster: Onion 10016, posebuksen tilsat poselommer med pudder-piping (DIY til poselommer findes her hos Anna/LaraLil). Ligeledes pudderpiping i linning. Pudder og blåt giver mig hjertebanken for tiden.
3. Min fætter blev gift i weekenden... Årh, for dælan, jeg elsker simpelthen bryllupper. Er lidt bitter på "at ægteskabet er blevet en umoderne konstellation". Fck nu det, lad os få en fest (pippede hende, der tog en lyner på Rådhuset ;-)).
4. De lækreste glutenfri mini-mazariner, grund-opskrift fra Boligmagasinet med lidt justeringer (de fortjener et indlæg for sig), inspiration fra Majas smukke blog, chocolat.dk (skynd dig ind og bliv fristet).

Nu går jeg ud og spiser noget kokos dyppet i chokolade. Jeg siger det bare.

- God aften til dig - 

  

12 kommentarer:

  1. Ej altså. Skønt skønt!
    Vi er kun to dage inde i hverdagen efter 5-6 ugers ferie. Så indtil videre synes vi den er herlig (bortset fra kl 6 når vækkeuret ringer ;)..).
    Når vi når til hverdagstrætheden vil jeg lave lækre kokos haps. De er et godt plaster på såret :)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åååårh, 5-6 uger?! Vi nåede slet ikke at få nok af ferie på 3 uger, så næste år må den forlænges *trylle-trylle* ;-)

      Slet
  2. Ja fuck hverdagen..... Godt jeg ikke skal på arbejde lige foreløbigt.... Har nu heller ikke noget arbejde arbejde i den forstand, for egentlig så er det arbejde at gå hjemme med to små! Her vil manden ikke giftes, da det økonomisk ikke kan svare sig.... Ja han er revisor, men hvis det nogensinde bliver, bliver det på rådhuset!

    Lækre kager, dem må jeg lige lure lidt på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ååh, barselslivet, det er altså også godt!
      Nej, økonomisk kan der jo være visse ulemper rent fradragsmæssigt, og medregner man udgifter til fest og farver kan det jo SLET ikke svare sig ;-P

      Slet
  3. Ih et dejligt indlæg:-) Jeg er rigtig glad for vores hverdag....meeeen ferien er stadig så tæt på at jeg SAVNER den i stor stil. Åh hvor var det dejligt at kunne dalre rundt om morgenen med ungerne - ligge alle fire i senge lige så længe man havde lyst og det dér med sengetid, var ikke så vigtigt:-) Nå, men nu hvor hverdagen er i gang igen er det jo dejligt at det trods alt er en god hverdag.
    K.h.
    Christina
    P.s. den bog skal jeg altså have fat i!

    SvarSlet
    Svar
    1. Suk, ja, de dér lange, rolige morgener - begge vores sov fra 20 til 08, og først kl 10 var vi i tøjet og spist af *lykke*. Her på (hver)dag 9 synes jeg vi er ved at finde rytmen så småt igen, og så er det nu meget rart ;-)

      Slet
  4. Tilslutter mig stort appluas til bounty guf fra Janes bog (er også en rigtig god grund til at have ekstra meget mørk chokolade i huset ;-)
    Bukserne ser dejlige ud - hvor mon stoffet er købt?
    God aften :-)
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja, jeg har også anskaffet mig et større lager 70%, slurp!
      Stoffet er fra stof2000, og virkelig lækkert!
      Kh. Trine

      Slet
  5. Århhhh hvor blev jeg nu lækkersulten... Og totalt forelsket i pudder og blåt! Nu må jeg vist hellere snige mig i seng, for den der forbandede hverdag vil have mig op igen kl. 5 i morgen. Suk! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. kl 5?! Gisp! Og tak, det er så fin en farvekombi ^.^ (Håber du kom godt op i morges) :-)

      Slet
  6. Ih hvor er du flittig selvom I igen er herdagsramt! Jaaa det bounty bars er SÅ super dejlige, tænker også aldrig mere købte! Vi var også til bryllup i weekenden, der er nu ikke noget, som en rigtig god omgang kærlighedsfest! Altså som du frister, kan mærke en aften craving nu...! Vil super gerne se mere til din opskrift med justeringer. Ha en rigtig smuk hverdags aften:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette, håber du fik stillet din sukkertrang :-D Og tak, jeg har snart en anledning til at bage, så ser jeg om jeg husker notater og kamera ;-)
      Rigtig god søndag aften til dig :-)

      Slet