mandag den 1. juli 2013

Tote bag i Liberty...

Da jeg viste disse bukser frem, spurgte jeg også efter ideer til, hvad jeg skulle bruge resten af mitsi-stoffet til.
Suk, en nederdel ville jeg gerne ha' (men mangler mere stof), et sleeve til telefonen er på vej, og en key hanger bliver det også til, men for nu er det blevet til denne tote bag.


Jeg har været et smut omkring Læderiet i dag, og hold nu op, der skal jeg ha' shoppet noget mere en anden dag (med bedre tid, flere penge, og med beslutningen om, hvilken af Mettes lækre DIYs jeg skal afprøve).

Jeg fik købt læder til stropperne her, samt en lys strop, der skal bruges til lidt af hvert (har flashet lidt på Instagram). Stropperne er sat fast med jeans-nitter fra Prym (købt i Stof2000) - nitter, der også er påsat hist og pist. Derudover er der syet en lille lomme i foret, samt isat den ene del til en messing-trykknap. Den anden del af trykknappen skal sættes i enden af en key hanger, så der er styr på nøglebundet i den ret åbne taske.



Foret er klippet ca. 10 cm længere (til hver side) end liberty-stoffet, for at spare på det dyre bomuld - og så er der strøget vlieseline på indersiden af det lyserøde foer (eller, staves det "fór"?!), for at gøre tasken mindre slasket. Fungerer super godt, den tror jeg, jeg bli'r glad for - og så skriger den sommer for mig, så det vil jeg godt be' om, tak! :)


God aften til dig!

20 kommentarer:

  1. Hvor er den flot. Så fedt med læder stropperne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Linette - jeg elsker læder, så det skulle bare på :-)

      Slet
  2. Eiiiii hvor er den bare for VILDT flot!
    Det er godt nok 100 år siden jeg har været i læderiet. Måske man skulle ;).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maj :-D Ja da! Jeg selv venter dog til EFTER næste lønningsdag ;-)

      Slet
  3. Den er blevet så flot Trine
    Uha ja læderiet kan blive et farligt bekendtskab:-) man får lige pludselig nye behov!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak, Camilla - jeg har altid været pjattet med læder (gammel hestepige, måske derfor, hold nu op, der gik man op i læder og detaljer, nitter og pudsning ;-)). Fedt og specielt sted, var helt overvældet over alt det der var derude (klapper i hænderne).

      Slet
  4. Hvor er den bare overlækker! Skønne farver og læderet giver lige det rå touch. Super dygtig er du :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Nola :-) Læder gør bare et eller andet, og gør den behagelig at bære over skulderen (i modsætning til mange af mine stof-shoppere) :-)

      Slet
  5. Super flot, og ja læderiet er et mekka for kreative sjæle, elsker også at være derude.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Helena - gik også derude og lurede i smug på de andre kunder, og prøvede at spotte andre bloggere ;-D

      Slet
  6. Hvor er den fin. Jeg er vild med mixet af blomster, lyserødt og det rå læder og nitter.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Line :-) Det er et miks jeg flirter meget med for tiden, kan jeg se, på mit tegnebræt ;-)

      Slet
  7. Hej Trine.

    Sikke et fint mix du har lavet med stof- og materialevalg :o) Uha uha Læderiet der har jeg også været forbi med en alt for lille pengepung ;o)
    Åh suk, og I har haft Skoldkopper i huset ??? Dét kan altså godt nok være en hidsig omgang. Her i huset brugte vi hele december på skoldkopper, først den store så den lille. Gudske tak og lov for jeg var på barsel, ellers ved jeg da ikke hvad vi havde stillet op :oS
    Jeg har forresten forsøgt mig med en isoli jumpsuit til Godten...... Det gik totalt i kage, og jeg kunne ikke sprætte op, tålmodigheden var alt for lille, så den røg i skralderen. Så nu holder jeg mig til "faste stoffer" :o) (Igen igen) ;o) Jeg tager hatten af for dine "elastiske stoffer" evner Trine. Du er super sej til det :o)

    God sommer
    Kh Anette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette - tusind tak, også for komplimentet til "jersey-evner". Jumpsuit - det lyder da også avanceret, kan du ikke starte forfra med et par tumlebukser? Men altså, der er jo også masser af skønne muligheder med de faste stoffer!
      Og ja tak, skoldkopper, argh, godt vi er ovre det! Nu er det så en omgang mellemørebetændelse, der plager, men sådan er det jo - godt det snart er ferie :-D
      Du må også ha' en god sommer!
      Kh. Trine

      Slet
  8. Jamen sødeste Trine! Den er SÅ fantastisk smuk og lækker, mums. farver, mønster og læder, jeg er jo helt solgt. Tusind tusind tak for linket. Håber I nyder ugen, Glæder mig helt vildt til at se dine videre læderprojekter:-)kram herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaaark, Mette - og det var så lidt med linket, det er sådan noget, der er skønt at dele med andre i blogland! I næste måned skal jeg helt sikkert ha' forsøgt mig med en scallop pouch, den er SÅ fin!
      God weekend til dig :-)
      Kh. Trine

      Slet
  9. Nuy hvor er den blevet fin Trine - rigtig smuk - ih hvor du kan, du er så dygtig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Mille - det var jo faktisk dig, der gav mig taske-ideen :-) Og jeg er blevet så glad for den, den er perfekt til det her solskinsvejr!

      Slet