fredag den 5. juli 2013

"Tak for mad - nu går jeg ned og hopper i havnen!"

Billede venligst lånt hos www.aoa.dk
Jeg tænker, at en sublim tre-retters med vin på Restaurant Et i Aarhus er en værdig kandidat til "et sidste måltid". 
For ovenpå en business dinner med potentiel udenlandsk samarbejdspartner (i datid, han må næsten være skræmt væk nu), ku' jeg vist godt gå hjem og grave mig ned (okay, okay, sagt med et glimt i øjet, ikk'!), efter følgende episode:
(Indledningsvis vil jeg understrege, at vi er mellem dessert og hovedret, og samtalerne er derfor under indflydelse af flere glas vin)
Jeg rejser mig for at gå på toilettet, og ser, at min bordherre - vores gæst - har tabt en dansk to-krone, som jeg gør ham opmærksom på og giver ham. Han takker, og trækker efterfølgende på skuldrene og siger, at han jo egentligt ikke engang ved, hvad den er værd. "Oh, that's not much." konstaterer jeg, og er lidt overrasket over, at det kan afføde den reaktion, der kommer rundt om bordet. Stort gisp, og derefter latterbrøl og eeeeej, detsagdedubareikk'!! Og det stilner ikke af sådan lige med det samme.
......
?
Jeg griner lidt af dem og ryster på hovedet (øøh, okay, hvorfor var det nu sjovt?), og finder the ladies room. Det er først efter lidt filosofere'n for mig selv, det med gru går op for mig, hvad de har hørt eller hvad jeg rent faktisk var kommet til at sige i stedet for??!. 
"Oh, that's not ENOUGH!" blink-blink.
Jeg returnerede panisk og ildrød i ansigtet, og prøvede at redde trådene ud... jeg tror den gik...
Men for søren da... pinligt...
Men den gastronomiske del, den var til gengæld perfekt - der kommer jeg helt sikkert igen. Et pinligt minde til trods ;-)

God weekend til dig derude! 
  

4 kommentarer:

  1. Ha ha

    Vi kan vist alle kommer til at sige noget pinligt, eller noget der kan blive pinligt for tilhørere....

    Jeg husker engang i min spæde (nyuddannede) fys ungdom, at Anne inde på den anden side afgardinet, sagde til den yngre mandlige klient " du er godtnok morgenstiv" se det var sjaw... Og svært at holde latteren tilbage, da man normalt ikke "lytter med" hos de andre....der gik et øjeblik, så gik det op for Anne hvad hun havde sagt, og latteren ville ingen ende tage! (Uhh det var sjovt dengang med åbne behandlingsmiljøer, der kunne virkelig blive sagt/hørt nogle sjove ting, især når det var uden for kontekst!

    Go' weekend til dig, mon ikke han kommer tilbage, med et mere attraktivt tilbud, næste gang, ha ha ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, eeej, den var altså også god ;-D "morgenstive patienter", tøhø, det må da være blevet en "stående" joke blandt jer fys'ere ;-P fantastisk!
      God lørdag til dig!
      Kh. Trine

      Slet
  2. hahhahhhhhhhhh... - håber, snart at se en ny opdatering fra dig, så vi ikke skal til havnen og kigge :)

    Jeg tænker også, at du snart får et godt tilbud fra ham :)

    Rigtig dejlig weekend
    Kh. Kristina

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jamen heldigvis kan jeg trøste mig med et weekendophold på Kellers Park - en rigtig kæresteweekend (altså, med ægtemanden, forstås!) med spa, gourmet og vin - ingen grund til at sælge sig selv for billigt, haha ;-D
      Ha' en skøn weekend!
      Kh. Trine

      Slet