mandag den 17. juni 2013

Weekend på landet...

I weekenden har vi været til den årlige "familie-weekend" på min mors side.
Det afholdes af foregår hos min moster og onkel, der har plads til alle børn, hunde og campingvogne.
Min moster er über kreativ, og har et misundelsesværdigt stort værksted (alt - ALT - hvad kreahjertet kan begære!), hvor der også afholdes kurser (er du nysgerrig, så tag et kig lige her), og vi var heldige at få lov til at udfolde os lidt. 
Mere om det senere, først lidt billeder af faciliteter og området, der er et paradis at gå på opdagelse i, især for børn. 
Se bare urtehaven udsmykket med glaskunst nedenfor (lille Mille var helt overvældet).




Heste er der også en god håndfuld af...







En død svale, Malthe begejstret kom ilende med - den måtte vi jo så finde en kiste til og begrave...



Gummistøvler, suk, hvor havde det været bedre med sandalerne, men det er vel bare charmen ved den danske sommer. Og i øvrigt ingen klager, når der til begivenheden stilles en indendørs pool til rådighed til hele den skøre familie! Desuden opstår der altid en særligt hyggelig stemning ved ophold i udestue under tordenvejr.
Alt i alt en skøn weekend - da vi kom hjem, gik der under to timer før Malthe spurgte efter, hvornår vi skulle derned igen :-)

Håber du også har haft en fantastisk weekend! 


10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det var det virkeligt også - jeg elsker de weekender dernede (og tænkte faktisk en del på jer, der er så heldige at bo fast i jeres eget lille paradis!) ;-)

      Slet
  2. Hvor ser det hyggeligt ud. Er pjattet med den der glaskunst i urtehaven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det også - og ja, det synes jeg også er så fint. Glemte desværre kameraet, for der var ellers tusindvis af andre finurlige detaljer dernede :)

      Slet
  3. Hvor ser det bare skønt ud - og selvom det ikke var sandalvejr, så gør det jo ikke noget, når man har de sejeste gule gummistøvler ♥

    Fik du tegnet svalen, inden den blev begravet, for det må da have kriblet lidt i dine tegnefingre, da du så den?

    En af mine naturvejlederkolleger tegner/maler de mest fantastiske fugle, som han bl.a. viser frem på sin blog, http://waddenbirds.blogspot.dk. Bloggen bliver dog sjældent opdateret, hvilket er ret ærgerligt, men så ser jeg de nyeste kreationer på facebook stedet ;-)

    Knus
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var super skønt - hæhæ, sådan nogle gule gummistøvler er bare rigtige gummistøvler, ikk'?!
      Ja, den var meget fin, svalen, og sjovt du nævner det, for jeg går faktisk og tager tilløb til nogle fugletegninger i akvarel - så tak for linket med smuk inspiration ^.^!

      Slet
  4. Hvor er det et inspirerende sted, og hvor må børnene have nydt det. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på hvor meget mine øjne måtte være på stilke sådan et sted, for mine unger kigger rigtig meget med fingrene ;-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, Line, jeg havde slet ikke tænkt på det, men min mand hviskede til gengæld bekymret til mig, om det nu også var okay at Mille "gik frit omkring" ;-P Det var dog slet ikke et problem, for der var så helt ekstremt mange ting og sager, at hun var helt overrumplet (hun så så sød ud, som hun stod og betragtede hylderne med glaskunst, mens hun vred sig i hænderne og blikket flakkede op og ned, fra side til side ;-D). Desuden stjal diverse hunde og katte al opmærksomheden fra alle stillestående genstande ^.^

      Slet
  5. Ih hvor ser det dejligt ud - Og det er da den vildeste urtehave jeg nogensinde har set, det må være ren velvære at plukke urter i den overflod af kreativitet:-) Ha en smuk uge og skønne gummistøvler ivørigt

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, i det hele taget gemmer min mosters sted på mange af den slags kreative eksplosioner (jeg blev helt forskrækket da jeg gik på toilettet i kursuslokalerne, for da jeg lukkede døren til og vendte mig om, sad der en kæmpe trold (i filt) på en skammel i brusekabinen og rakte toiletpapir frem til de trængende ;-D). Ja, gummistøvlerne elsker jeg - på regnvejrsdage har jeg simpelthen bare BRUG for solgul ;-) Også en god uge til dig!

      Slet