torsdag den 27. juni 2013

Sommerregn!

Vi har en rigtig grim gang, hvortil jeg nærmest har et krea-carte blanche, og nu er den blevet lidt finere (synes jeg selv - bliver i hvert fald ret glad ved synet af fine vintage-tasker og halskæder).
Væggene er beklædt med hessian (hvidmalet, dog), hvilket kommer til at kræve et par ugers fuldspartling og pudsning, og DET er et projekt, der er udskudt nogle år endnu.
Så nu slog jeg mig løs med en blyant, grå farveprøve og de super søde, dråbeformede træknager fra Normann Copenhagen. 

Sorry, ikk' nok med at gangen er grim, så er den også mørk og smal = svært at fotografere!

Jeg tegnede først en lige blyantstreg ved hjælp af vaterpasset, og tog derefter nogle fade og vaser med forskellig diameter og brugte som skabelon til buerne. Og så fyldte jeg ud med grå maling, og hængte knagerne op lidt tilfældigt underneden. 
Easy peasy, projektet tog ca. en time, og var færdigt inden M kom hjem. Var godt nok lidt spændt på, hvad han ville sige. Først så han det slet ikke, gik bare lige forbi og konstaterede at jeg måtte ha' malet noget et sted (for han ku' se penslerne ligge fremme) *fnis*.
Nå, men han synes faktisk det er pænt... Som i: "Det er altså blevet fint... Det kan du godt være tilfreds med." ... What?! 
Smækkys til ham!

Nu vil jeg i seng (selvom et syprojekt af Liberty-taske lokker, men mine øjne brænder).

God aften til dig. 


22 kommentarer:

  1. Sikke en god idè :-) Det ser vildt godt ud!!!

    SvarSlet
  2. Sikke en kær idé... - hvor er det blevet fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg synes også det er lidt kært, og er derfor ret overrasket over husbonds begejstring ;-D

      Slet
  3. Det ser ski' fedt ud Trine. Jeg får næsten længsel efter en lang, smal, mørk gang, hvor jeg lige kan male sådan en sky;-)
    Go' nat

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Camilla ^.^ Ja, man må jo få det bedste ud af det man nu har ;-)

      Slet
  4. Det ser virkelig flot ud - godt tænkt! :-) Og fint med manden, ha,ha ;-)
    Må vist lige undersøge de knager lidt nærmere.... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja, haha ;-) Knagerne hedder vist Drops og jeg købte dem i Decorate Shop. De fås også i sorte (og pink, tror jeg det var)...

      Slet
  5. Det ser bare super godt ud! God ide :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - skyerne ser man jo så meget for tiden, og der er efterhånden en del af dem herhjemme (prints på værelste, sky-uro...) ;-)

      Slet
  6. Hvor ser det godt ud. Rigtig godt tænkt :-)

    SvarSlet
  7. Nøj hvor er det fint Trine!
    Så utolig meget mere sofistikeret end den sommerregn der fald over os i aftes/nat. Jeg var da næsten nervøs for om byen ville regne væk. Utroligt at der kan gå ild i den ene butik efter den anden med alt det vand der kommer fra oven...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maj :-) Og JA, hvad sker der da lige for alle de ildebrande?! Puha, altså. Og hvad sker der da for al den sommerregn -.-

      Slet
  8. Det ser stjerne godt ud! Er du vimmer for en lækker idé og flot arbejde. Uhm dejligt at gå på weekend efter sådan en dejlig dont :-) ha en super dejlig weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette :-D Håber også du havde en god weekend! Tænkte i øvrigt sådan på dig i dag, og alle dine fine DIYs i læder, da jeg gik rundt ude i Læderiet, helt overrumplet af indtryk over SÅ mange materialer og dimser :-O

      Slet
  9. Hvor er det hyggeligt og super godt tænkt :-) Og skønt med ros fra husbond. Ha en dejlig weekend (forhåbentlig skræmmer din sky alt det regn væk der kommer fra foroven!)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Line - ja, jeg må indrømme jeg er gladest for de tiltag, der falder i hele familiens smag (altså, Malthe synes alt hvad jeg laver er pænt, haha, det er jo dejligt ;-D).

      Slet
  10. God ide. Det ser super fint ud. Er helt vild med de knager. De er godt nok fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja, første gang jeg faldt over dem, vidste jeg det var en must-have. Synes dog de var lidt dyre (200,- for 2 stk., men da jeg havde en masse fødselsdagsgaver at bytte ved Decorate, ku' jeg godt forsvare det ;-) - og bliver jeg trætte af dem i træ, kan de få en gang spraymaling!).

      Slet
  11. God måde af fremhæve knagerne på. Flot resultat ;o)

    Din mand ligner vist min - han kunne også være gået lige forbi!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pia :-D Haha, det er sjovt med de mænd - og andre gange er han vanvittigt observant, og opdager den mindst synlige cm2 af mit udsmidte smugspisnings-chokoladepapir i skraldespanden ;-P

      Slet