onsdag den 12. juni 2013

For the Love of Liberty

Der var engang, hvor jeg ikke helt forstod alt det hype om Liberty. Indtil jeg selv fik bestilt alt for lidt en meter af en rest grå "Mitsi". 
Ååårh, jeg er solgt, og der er allerede puttet mere Liberty i stofsamlingen.
Den lækreste, blødeste bomuld, med super skarpt print - og den slags stof, der ikke krøller, når man har vasket det *hjertebank*!
Jeg ville næsten ønske at disse bukser var en str. 38 og ikke en 86, men nu er det altså Mille, der er den heldige at futte rundt i denne blomstrede herlighed.




Mønstret er fra Onion, dog har jeg selv tegnet lommerne (og denne gang strukket mig og lavet mit eget skråbånd, der gerne skulle holde sig pænt i vask). Detaljen med det lyserøde/pudderfarvede stof i linningen har jeg selv tilført, Anna har lavet en DIY til lignende.
Som kontrast til det feminine, bløde look skal jeg ha' syet en skinddetalje bagpå (som på disse bukser). Nitten ved lommens afslutning i sidesømmen står også fint som kontrast til det "bløde", synes jeg - det var meningen jeg ville ha' flere nitter i ved lommeafslutningerne, men efter et kiks i højre side (hvor jeg fik lavet hullet lidt for stort med flossede kanter til følge) turde jeg ikke lege videre med det - skal nok bare holde mig til at slå nitter i denim.

Men iih, jeg får altså lyst til at sy noget til mig selv i det stof - hvad ville DU sy? Taske, nederdel, iPhone-sleeve, jakke...?! :-)


19 kommentarer:

  1. Hvor er de søde! Hvis det var til mig selv ville jeg sy en kjole eller evt. Iphone sleeve.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina :) Jeg har desværre ikke et godt kjolemønster til bomuldsstof (gør mig helt klart bedst i jersey/viskose), og iPhonen er ved at stå af, men et sleeve bliver det helt klart til, når jeg har fået ny telefon med andre, ukendte mål ;)
      Kh. Trine

      Slet
  2. En kjole eller en top til jeans : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Suk, ja, en top med drapering og lidt puf i ærmerne. Sådan et mønster burde jeg ha'! :)

      Slet
  3. Åhh hvor jeg kender det. Jeg tror jeg ville sy et par bukser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænker også det ville blive de blødeste bukser - men er i tvivl om, om jeg virkeligt får dem brugt uden for egen matrikel. Ville næsten være synd ikke at flashe så fint print offentligt :)

      Slet
  4. Hvor er de bare fede. Lommer er så flotte og kantebåndet også. Nitterne passer godt til dem.
    Jeg ville helt sikkert sy en kjole i det flotte skønne stof, måske til min datter, måske til mig selv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina :) Jeg er ikke så god i kjole - men hvor ville min datter ku' få en fin én!

      Slet
  5. Hold fast hvor får du noget for hånen, vildt dejligt at se, er vild med den lille nitte detalje, de er så fine trine!!!
    Kan du ikke sy en oversize taske til dig selv, en enkel model evt med lidt påsyede læderdetaljer??
    Go aften til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. MILLE! Der var den! Jeg har tasken i hovedet, det er da det jeg skal! Konstruerer straks et mønster (og en indkøbsseddel, kan se jeg skal ha' løbet et længe planlagt ærinde hos Læderiet ;))Tak for input og de søde ord :)

      Slet
  6. kjoler eller nederdele- jeg kan ikke få nok af dem

    SvarSlet
    Svar
    1. ÅÅÅrh, jeg har nu også en nederdel i hovedet. Du er da også en haj til at sy de kjoler! Jeg er egentligt ikke så god i nederdel, men jeg ejer to, hvoraf den ene er med lilla, grå og pudderfarvede blomster, og er så fin i snittet. Hmmm, måske man skulle forsøge at tegne dét mønster af... :)

      Slet
  7. De er bare super fine... Fedt med den lyserøde kontrast i linning og lommer

    Hun bliver da stangsmart den lille trunte

    Hvad med nogle detaljer i liberty på noget tøj til dig selv?

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes jeg kan genkende nitterne;-)

      Slet
    2. HAHA, Camilla, nemlig - skylder dig en tak for tippet, løb straks i Stof2000 og hapsede Prym-tilbehør ;-D
      Og tak, ja, jeg havde mange farver op i mod, men typisk mig at falde for den lyserøde ;) Hmm, jeg syr desværre (endnu) ikke så meget til mig selv (men hver gang jeg står med et mønster i "størrelse voksen", går jeg lidt død ved tanken om FØRST at sku' sy en prøvemodel, til at vurdere, hvordan sagen klæ'r mig...suk, man sku' bare få købt en gine, sku' man ;))

      Slet
  8. Hvor er de smukke Trine :-) Heldige pige :-)
    Jeg ville sy et par bukser i str voksen. Har selv et mønster fra Onion liggende og skal igang liiiiiige om lidt ;-)
    Skønt stof (stofafhængighed er noget værre noget - og virkelig dejligt)
    God aften,
    Hilsen Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette :-) Haha, ja, det er frygteligt at det skal være SÅ dyrt (det ville være så fedt at ku' sige "ja, det KAN betale sig at sy sit eget tøj ^.^). Jeg ender med en taske - og når jeg får fat i mere, sikkert også en nederdel :)
      Ha' en god aften.
      Kh. Trine

      Slet