søndag den 19. maj 2013

Test-kjole

For noget tid siden viste jeg disse bukser frem, og jeg blev så glad for stoffet (som egentligt bare var indkøbt til at prøve-sy nye mønstre i), at jeg måtte ud efter noget nyt "test-stof", så jeg ku' afprøve en kjole, jeg har haft i hovedet længe.
Valget faldt på noget tyndt, "denimfarvet" bomuldsvoile fra Stof2000, og mønstret blev konstrueret ud fra et blusemønster, og her er resultatet.



Klappen pynter, synes jeg, og gør, at der er plads til at få hovedet igennem.
Knaphullerne er lavet efter denne DIY hos Mymybørnetøj - så bliver det ikke nemmere! Normalt bruger jeg sådan en knaphulsfod, men den er svær at dirigere hen og ramme et præcist sted (det virker i hvert fald lidt som om den helt selv bestemmer, om den vil springe 1 eller 3 mm frem, når man starter - og selv 1 mm kan altså godt betyde noget ved placering af så central en detalje (3 mm kan i hvert fald)).

Den er meget enkel, og jeg synes den trænger til en detalje et sted - måske en lomme i sort/hvid harlekintern og lyserødt kantebånd... Eller en applikation af noget dyrehovede måske..

Nogen der ved, hvor jeg finder stof med harlekintern?


Jeg har forsøgt at tage intet mindre end 63 billeder af hende, og de er ALLE slørede og præget af en tumling i bevægelse KONSTANT -.- Så det her er det bedste shoot - man sku' ha' lov at lege med mors tapetruller (ja, jeg har virkeligt ofret noget i forsøget!!), før man ville lege med :)
Men den sidder rigtig godt på hende (faktisk ret awesome) så nu er saksen sat i det blomstrede stof

Måske jeg sku' lave en DIY og lægge mønstret op til download?!

- Go' pinse derude -



40 kommentarer:

  1. sikken en fin kjole du har lavet :)

    SvarSlet
  2. Hep - Helt sikkert mønster og DIY... Har en lille prinsesse der ville blive så aldeles skøn i sådan en :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Det er på vej! I en str. 1 år, tror dog den er nem at justere op i størrelsen.

      Slet
  3. Hvor er den bare fin den kjole. Din datter er så skøn i den...

    SvarSlet
  4. WAUW! Den er bare alt for fed, den kjole! Jeg er vild med knapdetaljen, der jo er smart og fin på samme tid! Mønster og DIY - ja tak! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg er vild med knapdetaljer, men ofte er jeg slem til at smide projektet i sykurven, når knaphullet skal sys, men DIY'en jeg linker til gør det heldigvis nemt. Mønster+DIY er på vej :)

      Slet
  5. Hvor er den bare fin. Sådan et projekt tror jeg da jeg bliver nød til at kaste mig ud i :)

    SvarSlet
  6. Den er da über schön :) rigtig lækkert mønster du der har kreeret, jeg kunne da godt sy sådan en i str 5 år! Så del gerne diy mv. Og stoffet med skråbånd i ferskenfarve er da for lækkert.
    Kh Jo

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Deler snart mønsteret - så skal du næsten gi' en guide på din blog til at forstørre den op til 5 år ;) (i øvrigt er jeg faldet i svime over dit pettiskirt!!)

      Slet
  7. Hvor er den bare fin ligesom den er : )
    Jeg synes egentlig ikke den mangler noget... men hvis du insisterer, så er leopard og den der rosa altså også bare rigtig rigtig fint sammen ; ) Ligesom på dit miauw-billede ude i sidebaren faktisk!
    : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Jette - det var faktisk en ret god idé. Dog har jeg endnu ikke haft held til at finde leo-stof i den nuance (har ledt noget tid, jeg har et yndlingstørklæde i blågrå leo, der snart er slidt op :-O), så indtil videre er den som den er :)

      Slet
  8. Hepper også på diy og mønster! Den er bare skøn:)

    SvarSlet
  9. Hvor er den altså bare fin! :)

    SvarSlet
  10. Den er så fin - jeg er helt vild med farvekombinationen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - tror faktisk jeg så rullen i stof2000 ved siden af noget rosa stof, så det lå lige for ;)

      Slet
  11. Super flot kjole og model :-) Og tålmodig mor med kameraet :-) Et mønster og DIY vil blive modtaget med vejrmøller i haven af bare glæde :- D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja, haha, jeg var også ret presset til sidst, og hun blev mere og mere fjollet ;-D Jamen, så må du snart ud og slå vejrmøller ;-P

      Slet
  12. Ej, hvor er den lækker, du er super dygtig :) Jeg stemmer også for en DIY ;)
    Kh Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lena - er i fuld sving med kamera og symaskine!

      Slet
  13. Hvor er det en skøn kjole :-) Og sikke en sød model - nogle gange må man gå urimeligt langt for sin sag ;-)
    Jeg stemmer i koret for en DIY :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Line - din Mille ville da også være super nuttet i sådan én! :)

      Slet
  14. Den er så fin Trine og lille lækre Mille, hun er blevet så langhåret...
    Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Tina - ja, det klæ'r hende med lidt krøller i nakken ;) Fik I indviet sandkassen?

      Slet
  15. Jeg tror jeg er forelsket! Den kjole er SÅ sød - hvor er du bare god - jeg venter spændt på DIY.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina :-D DIY'en er klar - så mangler vi bare sy-tid ;-)
      KH. Trine

      Slet
  16. SKØN kjole og lækker farvesammensætning! Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maria :-) Ja, den synes jeg også er skøn - faldt forleden over en solhat i nøjagtigt de farver, i næsten samme stof. Desværre var den ikke i min datters størrelse ;-)

      Slet
  17. Svar
    1. Tusind tak, Marie! :-)
      God søndag til dig!

      Slet
  18. Fantastisk kjole og DIY til en kantebånds liderlig amatør-syerske! Jeg går straks igang!

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D Tusind tak, og rigtig god fornøjelse - jeg eeelsker også kantebånd!
      God søndag til dig :-)

      Slet
  19. Hej!
    Kunne du være interesseret i at sælge kjolen? :-)
    Har en datter der vil se aldeles skøn ud i den til sin 1 års fødselsdag;-)
    Mvh Lea

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lea,
      Tak for din henvendelse - desværre er kjolen blevet frygteligt plettet ned over brystet, og hverken pletfjerner eller en tur i solskin har formået at fjerne det :-/ Men jeg har lavet mønster+DIY på den, så du eventuelt selv kan sy én (eller få nogen til det): http://stjernepels.blogspot.dk/2013/05/diy-sommerkjole-str-1-ar-inkl-mnster.html
      Held og lykke!
      Mvh. Trine

      Slet