mandag den 15. april 2013

Test-bukser...

For nogle måneder siden faldt jeg over det blomstrede, mørkegrå "Mitsi"-Liberty, med teksten "OBS! Der er kun TO meter tilbage af dette". 
Gisp, jamen så skal jeg da i hvert fald ha' den ene af de resterende meter!!!

Og nu ligger det dér på hylden - smukt og lækkert, lækkert, lækkert.
Planerne er mange, bl.a. et par posede sommerbukser til Mille.
Det er så bare ikke lige i Liberty man kaster sig ud i en prøvemodel, så i stedet faldt jeg over noget småblomstret, jeg ikke helt vidste, hvad jeg skulle synes om. Om det var FOR brun-orange-småblomstret-mormor-70'er. 
Nu er bukserne færdige, og jeg elsker stoffet. Jeg kan godt love, der også kommer en kjole i det! 


Jo, jeg er vild med Krutters design ;-) 
På knæene har jeg forsøgt mig med et par læderlapper i noget blødt, blødt handskeskind (en rest til en flad femmer) - jeg forestiller mig bare en barfodet Mille på knæ på fliserne, rodende med sand og vand i solskinnet. Åååh, jeg er sommerhungrende!
Linningen er lavet med blå kant, det samme med løbegangen ved anklerne - på billederne ser det en anelse mørkere ud, end kantbåndet på lommerne, men jeg tror, det er lyset der snyder.


Også bag på er påsyet en lille læderdetalje. Er lidt spændt på, hvad det bløde skind siger til en tur i vaskemaskinen, men jeg har før haft tøj med skinddetaljer, der efter lidt skindpleje er blevet fint igen.


Så skal jeg bare på jagt efter en matchende blå body - skide være med "drenge-" og "pigefarver". Blåt er så smukt til Mille, og disse bukser er vist også for tøsede til at der skulle opstå misforståelser ;-)

- God mandag til dig -


23 kommentarer:

  1. Wauw hvor er de fine Trine(!) Elsker da det stof, er det retro eller nyt???
    Det kunne jeg da godt se mig selv i som f.eks. en nederdel :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Libbie (fine-Trine, hæhæ ;-)). Nyt stof, "PETITS" by Poppy - forsøgte mig lige med en hurtig google, uden held. Jeg fandt det på Trøjborg i Isenkrammens stofbutik i Tordenskjoldsgade, de havde lige fået det hjem, også i lidt andre farvekombinationer! 99,-/meteren, og det er super lækker kvalitet, blødt og ikke-krøllende i vask!! Og sjovt du nævner det med nederdelen, det har jeg skam tænkt på - men nu starter jeg lige ud med en kjolesag til mini-me :-)

      Slet
  2. Hvor er de skønne, de bukser! Er vild med farvesammensætningen. Får helt lyst til at komme i gang med at sy, men det må vist vente et par dage endnu:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anna - jeg sendte faktisk "Laralil" en tanke, da jeg faldt over stoffet :-) Håber amningen er ved at køre på skinner, så der kan blive energi til symaskinen :-)
      Kh. Trine

      Slet
  3. Hvor er de flotte, skønne detaljer.
    Jeg er vild med den blå kant i linningen... og i buksebenene... og skindet på knæene... og skindet bagpå...
    Ja jeg synes bare de er skønne!

    SvarSlet
  4. Hvor er de fine! Det er rigtig flot det stof. Det skriger sommer :)
    Hilsen Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og hvad skete der lige dér??! Jeg postede dette indlæg og SÅ BLEV DET SOMMER!! (Sidder i haven med en is i skrivende stund) ;-D

      Slet
  5. De er absolut ikke for 70'er agtige! Skønt design og flot farvesammensætning :-) Wuhu du er bare dygtig!!

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D Tak, Nola - med designet har jeg jo godt nok stjålet hist og pist, men jeg bliver bare aldrig træt af posebukser med kantebåndslommer ;-)

      Slet
  6. Hvor er de flotte!! Er vild med skinddetaljerne og til de fine blomster-stof.

    ...havde jeg haft en lille pige var jeg straks gået igang med at kopiere ;o)

    SvarSlet
  7. Sikke skønne bukser du har lavet... - Jeg kan godt forstå, du glæder dig til at se dem i brug.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja, ikk'?! Med vejret i dag er det da lige før hun kunne ha' haft dem på, hvor er det skønt!

      Slet
  8. Hvor er de fine! Glæder mig til at se kjolen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Kjolen er på tegnebrættet, men overvejer om jeg skal sy den op i lagenlærred først - lidt skørt, at dette blev købt som "test-stof", og nu synes jeg det er for fint til dét formål ;-)

      Slet
    2. Kender det alt for godt:)
      Fedt du har delt min Give Away!

      Slet
  9. De er godt nok lækre og fed detalje med læderet :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-) Ja, jeg har altid haft en svaghed for læderdetaljer, og er ved at udtænke, hvordan de næste rester blive brugt bedst - måske på en make-up-pung i det omtalte Mitsi-Liberty :-)

      Slet
  10. WAUW, hvor er de bare fede de bukser :-) Jeg elsker alle de skønne detaljer, men mest af alt din afsluttende bemærkning, for jeg hader også alt det pjat med drenge- og pigefarver!

    Knus
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Laila :-D Haha, det er noget skægt noget, det med de farver - lilla var jo drengefarve engang, og det glemmer jeg engang i mellem. Forleden flirtede Mille med en ældre dame i supermarkedet, der kom hen og spurgte, hvor gammel HAN var, og jeg regner ligesom med, at det er den grønne jakke, arvet efter storebror, der gør det. Jeg fortæller HUN er 14 mdr, hvorefter damen undskylder og siger, "at det var bare de dér lilla bukser, der fik hende til at tro, det var en dreng." Huh?! Nå ja, ok, og mig som troede det var jakken ;-D

      Slet
  11. Hvor er de bare super fine Trine!!! så søde altså - Jeg er sikker på din lille mille bliver super nuttet og girly i dem, uden tvivl! Den blå farve er også skøn, faktisk lige før jeg godt kunne bruge sådan et par sommer-mille-bukser ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Mille :-) Hun skal helst blive lidt girly i dem, for nøj, hvor alle tror hun er en dreng (men altså, det dér korte hår hun render rundt med, no wonder ;-)).
      Årh ja, nu ser jeg lige mig selv slænge mig på et tæppe i haven i solskin, iført et par "voksen-tullebukser" i det stof ;-)
      Ha' en god aften.
      Kh. Trine

      Slet