mandag den 1. april 2013

Hvad rimer på kok....? Sok!

(sponsoreret indlæg)



Det helt store hit for Malthe har længe været fjollerim, og "avra-for-Laura" er åbenbart en remse, der kan brygges meget på (har jeg fundet ud af). Så da jeg fik mulighed for at teste legetøj fra abcleg.dk , faldt jeg ret hurtig for Hot Dot Pennen med "Hvad rimer på...?". Målgruppen er godt nok +5 år, men jeg tog chancen, og der er ikke så meget at sige - det hitter.
Og stil lige overskriftens spørgsmål og besvar det hurtigt i samme sætning (min indre 14-årige fniser) ;-) - og Malthe mener alle rim er sjove, selvom man misser den lumre hentydning.
Jeg er ikke altid god til at få leget, og Malthes behov kolliderer ofte med mine ambitioner - han vil allerhelst bare storme fra rum til rum med pistol og skyde imaginære røvere, og jeg vil gerne sidde og tegne jungledyr eller spille vendespil, så med hot dot pennen synes jeg vi mødes ret godt. Og så er det altid godt til min "mor-samvittighed" at have hyggeligt samvær omkring noget, der både underholder os begge og samtidig understøtter Malthes sproglige forståelse, og lyst til selv at kunne læse.


Ellers er jeg også stor fan af motoriske aktiviteter, og i vores stue finder man både sansegynge og tumlemadrasser, så der lige kan laves koldbøttebaner og kilde-krig, og jeg har forelsket mig i nærmest hele kategorien "Motorisk Legetøj" - suk, det er da også bare gear, der minder én om haveaktiviteter og sommerfornøjelser?! 

Apropos, så venter en klargøring af drivhus og beskæring af diverse visne småbuske, for nu lugter det da LIDT af forår, ikke?!

- God forårsdag til dig - 

2 kommentarer:

  1. Den ser spændende ud,.. den minder mig lidt om de plader man kunne få engang, hvor man skulle parre ting med 2 pinde og hvis man valgte rigtigt, lyste lampen.

    uha.. motorisk legetøj. Det er altså også noget jeg godt kan lide.. de skal bruge der kroppe, hvis du spørger mig.

    Herhjemme er stuen fyldt med Bobles dyr som kaja bruger til "forhindringsbaner" og skumpuslespillet bliver brugt til alt muligt. tunneler, rusjebaner, jorden er giftig og meget andet..

    Jeg jubler også stadig over at kaja har fået muligheden for at gå i Idrætsbørnehave. Tænkt at have adgang til en stor sportshal hver dag og alle mulige redskaber. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtigt, jeg husker nemlig også et eller andet med nogenlunde samme princip fra min egen barndom, men det står meget sløret i min hukommelse :-)
      Og ja, det skal bare ud og brænde krudt af (og få noget frisk luft).
      Jeg er helt vild med bObles-dyrene og de har stået på ønskesedlen i alle de år vi har haft børn - desværre er samlingen 0, da de er lidt dyre.
      FEDT med idrætsbørnehave, det har vi desværre ikke mulighed for, det tror jeg ellers Malthe ville knuselske! Som barn blev jeg i hvert fald helt vild, når vi til børnegymnastik bare fyldte salen op med redskaber og legen "var fri" :-)

      Slet