tirsdag den 16. april 2013

"Henter du lige noget mælk, når ungerne er puttet?!"

(sponsoreret indlæg)

Argh, altså, hvor bliver jeg altid misundelig fuld af gode intentioner, om sund og nem madplan, når jeg ser de lækre opskrifter i Blogland, og fine, dekorative tavle-malede oversigter i blogger-køkkener.
Sandheden er bare, at siden familien gik fra tre til fire og tiden skrumpede med tilsvarende antal procenter, opstår der tit kaos omkring aftensmadstid, med panikindkøb og take-away til følge.
Vi har længe været inde i en ond spiral, med ustrukturerede indkøbsture, så vi dagligt ender med at stå og mangle et eller andet - og dagligt ender med unødvendige og usunde impulskøb.
Og i lang, lang, lang tid har jeg fantaseret om at sætte mig mageligt ved computeren og ordne indkøb online, efter ungerne er puttet.
Der har været flere grunde til, jeg ikke har fået det gjort - skepsis, er nok meget dækkende. Jeg er sådan én der udvælger bananer nøje, vender og drejer æblerne (uden at gramse alt for meget på dem, forstås!), og tjekker holdbarheder på alt, især mælkeprodukter. 
Så da jeg fik mulighed for at afprøve Osuma, var jeg hurtig til at sige ja - NU skulle det være. Nu ville jeg prøve at afgive kontrollen og lade andre udvælge mine dagligvarer *gisp*.

Manden og jeg satte os med desserten ved computeren og gennemgik planen for ugens måltider, og gik så i gang.
Hjemmesiden er nem at navigere på, synes jeg, og det er rart med overskuelige kategorier, samt en udemærket søgefunktion. Udvalget er okay - de havde det, jeg skulle bruge, men jeg manglede lidt at kunne vælge færre mængder frugt, i stedet for et bundt af 10 styks - især føromtalte besværlige bananer foretrækker jeg at købe i små mængder.
Jeg forsøgte mig i stedet med bl.a. avocado, peberfrugt, champignons og agurk - ja, jeg synes altid det er i grøntafdelingen man finder de "trætte" produkter.

På modtagelsesdagen modtog jeg en sms med et cirka-tidspunkt, hvilket passede fint med ankomsten. Varer blev leveret helt ind på køkkenbordet, hvor jeg fik en hurtig gennemgang af erstatningsvarer, eksempelvis var madlavningsfløde erstattet af en øko-piskefløde (ja tak!) og en Thise-mælk var blevet til en Änglamark. Og med de garanterede "mindst 5 dages holdbarhed på mælkeprodukter".



Alt i alt er jeg positivt overrasket - grønt-udvalget var af rigtig fin kvalitet, og frostvarerne havde en noget bedre temperatur, end efter en varm køretur hjem i bilen!
Så der tør jeg godt gøre mine (for fremtiden bedre planlagte) indkøb en anden gang :-) 

Og altså, 29,- kr. for levering, tjaa, sidst jeg var i Rema, røg der et krus med i kurven til 30,- kr. Jeg ku' da godt leve uden, men nu lå det lige der som partivare...

God dag til dig derude (måske du lige nu står i kø og slår tiden ihjel med mobilen?) ;-)


6 kommentarer:

  1. Jeg har også en eller anden skepsis ved at lade andre vælge mine madvarer. Men måske man skulle tage sig sammen og få det afprøvet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig! Men jeg må sige, at vedkommende, der havde samlet min bestilling, formåede at udvælge bedre avocadoer end jeg selv har kunnet støve op. Stort plus for mig - men bananer, dem går jeg selv ned og henter i den lokale ;-)

      Slet
  2. Det har jeg også tænkt på et par gange men har heller ikke klaret at få det prøvet endnu.
    Ja puha, kender godt den dårlige samvittighed ved at kigge på alt for sunde og flot tilberedte opskrifter ;-D
    God dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, Blogland gør mig altid lækkersulten! Desværre siger det mig bare intet at stå og lave det selv (pyha, godt jeg fandt mig en mand, der gider ;-D).
      God aften til dig :-)

      Slet
  3. Ja, det er godt nok smart! Ser ikke frem til at endnu en barsel er slut og at man efter arbejde skal handle, hente børn, underholde børn og lave mad.... åh stress bare ved tanken, men man får det jo nok til at fungere :-) Det her kunne i hvert fald være en stor hjælp./Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria, nej, altså hvor jeg frygtede det - ku' da overhovedet ikke se, hvordan det hele sku' gå op. Men det gør det, og sådan tænker man jo også under første barsel. Men jo, jeg synes det kan være lidt presset engang imellem, og vi har nu aftalt, at handle stort ind én x om ugen online (efter en madplan), og så ordne et enkelt små-indkøb (mælk og bananer, altid de to ting vi løber tør for :-)) i løbet af ugen, det er til at overskue.
      Kh. Trine (der lige var inde hos dig og lure - nøj, du tager smukke billeder!)

      Slet