mandag den 18. marts 2013

Strygestof, skalpel og...



...en god portion tålmodighed endte med denne tiger på forstykket til en snart færdig hættetrøje. Egentligt tvivlede jeg på udfaldet allerede fra starten, men undervejs blev jeg tilpas stædig og fortsatte, på trods af, at det midtvejs gik op for mig, at jeg havde skitseret motivet op med kuglepen på den FORKERTE side. *argh*. Det kunne heldigvis reddes med vatpind + sprit, der tog blækresterne, der var tilbage efter min dissektion af silhuetten ;-)

In the making...


Jeg er glad for resultatet og det kribler i fingrene for at komme i gang ved maskinen og få hættetrøjen færdig - den bliver i sort isoli med tigerstof i hætten og på lommerne. Stoffet har jeg også set Linette og Pia kreere fine sager i. Strygestoffet er købt hos Anna, som også lige har opdateret en rigtig fin vejledning!
Og med det vejr vi har i sigte, er en hættetrøje vist på sin plads, ikk'?!

- God mandag til dig -

22 kommentarer:

  1. WOW!
    Det er fandme godt lavet!
    Er jo helt mundlam, det er virkelig flot :-)
    Fortsat god aften
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Sabrina - jeg var også ret udfordret, men det er jo også det, der gør det sjovt :-)
      God dag til dig.
      Kh. Trine

      Slet
  2. Ej hvor er den flot !!!
    Jeg må da vist finde min gamle kniv og skæreunderlag frem. Øj hvor skal der nu skæres fine motiver i strygestof.

    Nu viser du vel den færdige hættetrøje frem...!?!

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linette - og ja, det skal du - især den del med skærebræt, som jeg i kreativ ophidselse glemte, og nu har mit bord de fineste små tigerstriber :-/
      Og jo, den kommer på bloggen her en af dagene :-)
      Kh. Trine

      Slet
  3. Rigtig flot, og fint motiv. Der er jo uanede muligheder i strygestof...... vidste sket ikke at det fandtes :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Nola! Det er heller ikke lige noget man finder på hylderne i Stof & Stil, men til gengæld den slags goder man falder over i Blogland - dejligt! ;-)
      God dag til dig.
      Kh. Trine

      Slet
  4. Så fint, og tålmodig må du godt nok være!! Flot resultat :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) og ja, lige når det kommer til at tegne eller skabe noget ud fra en idé, der har sat sig fast, så kan jeg udvise ret så stor tålmodighed. Ellers er jeg vist ikke helt vildt tålmodig :-/
      Kh. Trine

      Slet
  5. Wauw en flot tiger!!! Glæder mig også meget til at se resultatet og takker for for dit link ;o). Kh. Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pia - og det at skam så lidt :-)
      Resultatet kommer på bloggen i nærmeste fremtid ;-)
      Kh. Trine

      Slet
  6. SEJT! Jeg har endnu ikke prøvet at bruge hobbykniv til strygestoffet, men det virker jo fint?!

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anna - ja med lidt forsigtighed og et nyt, skarpt blad på den mindste hobbykniv. Og så skar jeg på bagsiden, hvilket viste sig at være det nemmeste, da forsidens beskyttende plastik var meget hård at komme igennem, og det er faktisk ikke alle steder det blev skåret væk - mange steder kunne jeg ligesom bare løfte de små "striber" strygestof af med knivspidsen. Man kan godt nok blive bidt af det, og hvor er dine nyeste skabeloner også fantastiske!!
      God dag til dig, forhåbentligt er influenzaen drevet over!
      Kh. Trine

      Slet
  7. Du er da bare for sej! Det ser virkelig godt ud - jeg synes det er rigtig sjovt at lege med strygestof, men har dog ikke vovet mig ud i noget så detaljeret.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina - jeg synes til gengæld de enkle motiver kan drille mig, da jeg ikke er en ørn til symmetri eller "lige" linjer, og det viste sig jo at være en fordel ved denne opgave ;-D Jeg husker stadig din "pool-mand", den var altså fed!
      Kh. Trine

      Slet
  8. Hvor er den da bare blevet sej - Jeg tror det færdige produkt bliver SÅ skønt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg gik lidt død ved symaskinen i går, men håber på at færdiggøre den i aften!
      God dag til dig og ungerne :)
      Kh. Trine

      Slet
  9. Hold da fast Trine - det har vidst taget tid det der- ser knald godt og prof ud! Glæder mig til at se resultatet!;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mille! Ja, det har taget skørt lang tid, og man skal helt sikkert nyde processen :-)
      God dag til dig.
      Kh. Trine

      Slet