lørdag den 30. marts 2013

Ninjago-fødselsdag (non-Påske-indlæg)

I sidste uge fik vi besøg af børnehaven til fejring af Malthes 4 års fødselsdag. 
Jeg havde til at starte med ret store planer, der i takt med at tiden gik, blev tonet ret så kraftigt ned. Hold nu op, vi lå VANDRET i luften dagen før - og jeg havde endda fri fra arbejde (Jojooo, der er nogen hér, der har haft længe påskeferie ;-))!


Nå, men fra at overveje både selskabslege og udklædning af både faren og mig, blev det helt nede på jorden, og det passede vist også Malthe fint - han er ikke meget for at være centrum for opmærksomheden på den måde, og højdepunktet for ham var helt klart dér, hvor de alle bare stormede rundt i legesager til halsen, på alle kvadratmeter. 

Lidt skal der dog deles, blandt andet det store hit på menuen - slangesnacks. Agurk skåret i skiver og gulerødder snittet med hak i enderne, så de lignede slangetunger. Dertil stjernesandwich, der også vakte begejstring - fedt, det er altså noget ved at beværte 17 unger, når de sætter ALT den mad til livs, man serverer for dem (blandt andet 60 minimuffins - godt de sku' på legepladsen bagefter og bekæmpe tårnhøjt blodsukker)! 

På pinterest fandt jeg en del inspiration - f.eks. agurkeslangen - og du kan se mere lige her. Jeg fandt også fine tegninger af Ninjagofigurer til at printe og farvelægge, og det viste sig også at bringe glæde (og teeeemmelig nem underholdning, suuuper).

Nu vil jeg trække stikket og smide mig i sofaen. Jeg er gået i feriemode!

- God Påske til dig -



10 kommentarer:

  1. Det ser SEJT ud.
    Kender godt det der med at børnefødselsdage kan være et større arbejde end man regnede med, og kan kræve en god lang aften på langs bagefter ;)!

    Nyd sofaen, og rigtig god påske.
    :) Maj

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maj - ja for søren, det kom bag på mig, haha, der var godt nok også en del kolleger, der, når de hørte han blev fire, fnes lidt og sagde, at man aaaltid inviterede hele banden hjem til 4-års-fødselsdag, og når de så fylder 5, fejrer man dem i børnehaven ;-D Ej, helt skræmt er jeg ikke, men jeg kan da godt se, jeg skal ændre i tidsplanen en anden gang :-)
      Rigtig god påske til jer også!
      Kh. Trine

      Slet
  2. WAUW - sikke sejt og fint I har lavet det.- Det er da en drøm af et drengefødselsdagstema.
    - Og så fandt jeg også frem til din blog :) Nu ruller du med ned over listen af mine yndlingsblogs... Tænkt, jeg skulle være så langsom. Sikke en fin blog du skriver, jeg ser frem til at følge med.

    Mange hilsener
    Kristina (Ylvalishule)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Kristina - tusind tak for de søde ord om bloggen! Og velkommen til :-D
      Og god påske til jer!
      Kh. Trine

      Slet
  3. Det ser da så sejt ud.... En rigtig drengefest...
    Jeg var ski' også lidt svedt ved alle forberedelserne til Nannas fødselsdag weekenden før påske... Men det er nu drønhyggeligt når de børn synes det er et hit!
    Fortsat god aften
    Kh. Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Camilla - ja, puha, kl 22.30 dagen før var vi ikke engang færdige (men det skyldes altså også mine ELENDIGE køkkenevner, der desværre resulterede i et ret så skidt batch minipizzaer (spildt arbejde *argh* ;)), så manden måtte komme til undsætning med en ordentlig omgang pølsehorn (phew!). Men ja, det er helt klart arbejdet værd, når ungerne er glade.
      God påske til dig og dine.
      Kh. Trine

      Slet
  4. Sej fødselsdag I har fået lavet - tør næsten ikke vise det til min den ældste, han snakker nemlig allerede om at han vil have en Ninjago-fødselsdag næste gang ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pia - pinterest og etsy, det BUGNER med ideer, og for uhørt mange € kan man købe ind til overdrevet gennemført Ninjago-fest ^.^ Vi tog dog low-budget-udgaven, og der er stadig mange muligheder (vi overvejede også at folde en masse kastestjerner af papir, som de så ku' dekorere, samt printe skrifttegn og pynte op med + store bambusstænger (hvor end man så finder DEN slags henne ;-D) - det endte dog blot med sorte og røde balloner, samt tegningerne til at farvelægge, og for målgruppen var det HELT fint).
      God påske til jer.
      Kh. Trine

      Slet
  5. Hvor er det flot og gennemført! Hehe - griner lidt af dine manglende evner i køkkenet....velkommen i klubben;-) Det lyder som om det blev en rigtig god fødselsdag og man har altså lov til at være træt bagefter.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina - det var i hvert fald rigtig hyggeligt, og de var super søde og flittige til at rydde op, så jeg er frisk på fejring igen næste år ;-) men det kræver helt sikkert en fridag op til :-)

      Slet