onsdag den 20. marts 2013

Færdig hættebluse med strygestof-tiger


Så er der hoodie, og den er godkendt af sønnike (altid en form for skulderklap, selvom det kommer fra et barns ukritiske øje ;-)). 
Den er syet i sort isoli fra Stof & Stil, jerseyen er købt hos Stof & Stuff i Aarhus og tigeren på brystet er skåret (se processen lige her) i strygestof, købt hos Anna.
Ligesom denne hættebluse, er mønsteret fra Ottobre Design 4/2012, "Funny Fox", som er en dejligt smal model, til min lange, tynde dreng. Blusen er en anelse kort (tilpasset lynlåsens længde på 35 cm), men det er kun en fordel, da den så er forskånet for de værste uheld ifm. toiletbesøg, som den 4-årige fumlerik selv tager hånd om :-S
Sømrummet i halsen ses jo på sådan en hoodie, så det er endnu engang dækket til med en påsyet ribkant, der er bukket ned over, stukket fast med en stikning, der fra retsiden ses som en pyntestikning, og til slut klippet ned - et stort plaster på "mangler-overlocker-såret", at jersey i det mindste ikke trevler!!!


And some action pics...
1) Kan bare lige se ham stå der og se cool ud som 16-årig, tænksom, med hænderne i lommerne. 2) Påtaget foto-face, som alle børn er i besiddelse af. 3) Flab! Min skønne flab ^.^
- Ha' en skøn aften -

19 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin. Jeg sidder her og kommer helt til glæde mog til, at jeg skal sy drengetøj i større størrelser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Camilla - haha, og når jeg er inde hos dig, glæder jeg mig til at sy pigetøj i str 4 år ;-)
      Kh. Trine

      Slet
  2. Hatten af. Super flot resultat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lise :-) jeg var lige inde og snuse hos dig, glæder mig til at følge med fremover, du syer da også nogle super fine sager!!
      Kh. Trine

      Slet
  3. Den er virkelig fin. Mange flotte detaljer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina - jeg var lige forbi dig, det er jo dig med makeuppungDIY jeg ser brugt alle steder :-) melder mig lige som følger ;-)
      Kh. Trine

      Slet
  4. Hvor er den bare blevet gennemført lækker!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) isoli er altså skønt og sy i, og når det er sort, ser man ikke slinger i syninger ;-) yderst taknemmligt materiale at arbejde med :-)
      Kh. Trine

      Slet
  5. Svar
    1. Tak, Libbie (sjovt at det her med hoodies startede med at jeg så din i grå frotté - en noget lignende har jeg stadig til gode ^.^)

      Slet
    2. Synes nu du er ret hård til det der syning!!!
      Dejligt at kunne inspirere :)
      Knus

      Slet
  6. Den er blevet fantastisk! Fedt med den gule tiger, der passer til lynlåsen. hihi - herlige billeder af din dejlige dreng.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina - jeg overvejede også gul rib i ærmerne, men sidst jeg satte gul rib sammen med en mørk isoli, blev den simpelthen så grim og misfarvet efter tilpas mange vaske, selvom jeg altid forvasker inden jeg syer :-/

      Slet
  7. Hvor er det en total cool dreng og hættetrøje. Ham Malthe er da bare super heldig at have sådan en sej mor!
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Line ;-) Mon han stadig synes jeg er sej, når han fylder 16, haha ;-D I hope so ^.^

      Slet
  8. Er lidt bagud med indlæg, kan jeg se - men wauw!! Hvor er du god! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pia (og det kender jeg godt, det med at være bagud ;-D).

      Slet