fredag den 21. december 2012

Traditionel, pastel, eller...?

Ja, jeg kan simpelthen ikke bestemme mig, så vi er endt op med lidt (meget) af hvert.
Oprindeligt havde jeg forestillet mig en helt utraditionel udsmykning af hjemmet, men da "det gamle" julepynt blev spottet rundt om i kasserne fra loftet, blev jeg alligevel nostalgisk nok til, at det kom op - noget af det.
Nogle vil måske mene Julen ikke kan være pastel-farvet, men jeg synes, at netop Julen er symboliseret af så mange bestemte ting, og der er så mange elementer, der på det kraftigste signalerer "jul", at det får mig i den helt rigtige julestemning. Tag bare en adventskrans - fire lys sat på et fad i december, så kan jeg ikke undgå at tænke "advent".


Og grankogler og lærkegrene er for mig også en fast del af julen rent visuelt. Så nu fik jeg endelig tid til at finde spraymalingen frem, og jeg forsøgte mig med et par stykker. Dem vil jeg lave flere af, jeg elsker dem!




...Men disse "med sne" synes jeg også er smukke. Og gæslingerne, der lige spottes, er jeg også pjattet med!
Og bemærk lige stilladset bag (den beskidte) rude - jojo, vi får nyt tag (ikke en julegave ægtefolket imellem!).



Men hvad er en jul uden rød? Ja, altså, de smukke Ilex-grene skriger for mig af jul, og jeg synes de er SÅ flotte!  

Nu vil jeg pakke gaver ind, der findes så mange opfindsomme og smukke indpakninger i Blogland for tiden, så jeg vil se, om jeg kan gøre kunsten efter :-)

- Rigtig god fredag - og måske juleferie -


4 kommentarer:

  1. Åh jeg er nu en sucker for rød, guld og grøn. Sådan rigtig traditionelt. Jeg er faktisk i skrivende stund ved at spraymale nogle små lerhjerter i guld som skal på pakkerne. Men det ser nu også fint ud når det er en farve der går igen krydret med det traditionelle. Så er det jo stadig jul, bare med et twist :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæhæ, vi har også - på mandens helt eget initiativ - ret mange kravlenisser fremme. Så det er vist blevet ret opdelt herhjemme :-)

      Slet
  2. Hvor ser det fint ud Trine. Er vild med lysestagerne også. :)

    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Tine - ja, de var et godt køb hos Lone/Kram & Krea. Synes de passer ind alle steder, alt efter lysene der sættes i :-)

      Slet