søndag den 30. december 2012

Nyt år - ny tid...

...Eller, i hvert fald, nok så passende, nyt ur.

Siden jeg så ideen her på Pinterest (blandt mange andre gode idéer hos norske Brigg!), har den rumsteret i baghovedet, og manden min har længe ønsket sig et nyt til stuen. Og så var det en meget billig løsning. Egentligt ville jeg hellere have haft dette ur, men dette Ikea-ur blev bare ikke billigere - og det er jo netop dét, der er ideen - at pimpe noget helt, almindeligt og billigt op. Og for at gøre det ekstra billigt, gik jeg lidt på kompromis med materialerne, idet bælterne er Føtex' billigste "læder"*host*bælter på tilbud. Det ville være lækkert med fine kernelæder-bælter. Jeg holder udkig. Nogen, der ved, hvor sådan noget fåes meget billigt? H&M var ingen hjælp!



Men jeg kan li' det, og det passer ind hos os.

I dag slapper vi ellers bare af og hygger med ungerne, der i morgen må træde ind i 2013 med deres (super hjælpsomme - og modige) farmor, der kommer og passer, mens vi skal til FEST (jo jo, med overnatning og hele svineriet) hos nogle venner. Gad vide, om vi kan holde til midnat? 
Vi glæder os - det er første gang, efter mindstemus kom til, at vi skal ud, sådan rigtigt!

Også et rigtigt godt nytår til dig, med eller uden børn, hunde eller alkohol :-)

22 kommentarer:

  1. Trine, det er da for fedt og jeg er fuldstændig ligeglad med om bælterne er de billige fra føtex - det er SÅ lækkert! Det lyder hyggeligt med nytårsaften...vi skal holde det hjemme og bliver 8 personer...det bliver med børn, uden hund og med alkohol - nogle får helt sikkert mere end andre;-) Rigtig godt nytår.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Christina, det var sødt sagt! :-)
      Håber I kom godt ind i '13 ;-)

      Slet
  2. Hvor fint - jeg har indimellem været heldig at falde over kernelæderbælter til en slik i genbrug (:

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne - min første tanke var også genneren - indtil jeg målte efter, og fandt ud af, der skal bruges to bælter på ca. 80-85 cm, og jeg vil gerne ha' to ens bælter :-)

      Slet
  3. Det ser godt nok fint ud. Rigtig god idé :-)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikk'? Kan desværre ikke ta' æren for denne - ellers oplagte - idé :-)

      Slet
  4. En tur i en genbrug er nok et godt forsøg. Der får du også det lidt slidte look.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, slidt kernelæder med ægte patina, det ville være så fint. Men så skal jeg finde to ret ens bælter, det kan godt blive svært :-)

      Slet
  5. Det er bare rigtig fine! Jeg har selv haft samme plan, siden jeg også så det Pinterest - men er ikke nået så lang endnu;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, afsted med dig i Ikea ;-) Men kender godt det der med mange ideer, alt for lidt tid! Min to-do er skræmmende lang, suk.

      Slet
  6. Ej hvor er det blevet godt- jeg har stået med det samme ur i hænderne- og nu har jeg da helt fortrudt, at jeg ikke sprang på det. Super fint Trine!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker - er også super glad for at jeg fik det gjort ;-)

      Slet
  7. Jeg synes det ser super godt ud. Brigg har mange fine ideer til ure, det er godt nok længe siden jeg sidst har været forbi men jeg kan godt huske at jeg var imponeret.

    Hvad med at tjekke genbrug jævnligt for sådan et bælte? Jeg kan ikke rigtigt komme på andre steder hvor det er billigt :)

    Rigtigt godt nytår og tak fordi jeg må lære dig lidt at kende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Marina - og ja, pudsigt nok har hun en DIY på et sommerfugle-ur, og det var netop sådan ét, dog et færdigkøbt i akryl, vi havde hængende før, og som bare ikke rigtigt passede ind længere, med sin skinnende sorte skive og røde visere.
      Vintage bælter ville være lige i øjet, men der skal bruges to, og det kan nok være svært at finde to ens.
      Og tak for din nytårshilsen, i lige måde, jeg håber I kom godt ind i det - jeg er bestemt også glad for jeg stødte på dit hyggelige krea-univers! :-)

      Slet
  8. Det ser super godt ud, og på billeder kan man jo ikke se, at det ikke er læder :) Jeg har lææænge gået og overvejet det her ur, men desværre har vi ikke et oplagt sted i stuen til det. Når jeg engang skal lave det, så tror jeg bare at jeg selv laver bæltet, så det bliver et langt stykke, og så det kan blive i kernelæder.

    Anyway, jeg fandt din blog hos LaRaLil, og har meldt mig som fast læser :) Nu vil jeg snuse lidt videre rundt på din blog.

    Klem Pernille//pescno.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pernille - og ja, jeg overvejede også at finde frem til en læderforhandler, men tror jeg går i stå, når jeg skal ha' fikset bæltespændet i :-) Det ville ellers være den helt optimale løsning - eller at lave ét stykke med huller i begge ender, og et andet med spænder i begge ender, for et mere symmetrisk look, man ikke helt opnår med disse.
      Og velkommen til, dejligt du vil læse med - er selv flittig læser hos dig, og vildt imponeret over dine hæklerier!! Må lige rose din retro-iPad-tasker I har i Smuksak, og så dit sindsygt flotte sofatæppe med neon-kant - suk, hvor er det gennemført lækkert!
      Vi ses jo snart til Blogtræf :-)
      Kh. Trine

      Slet
    2. Det kunne man jo også gøre, for det er jo ret fint med to spænder :) jeg må da til at i gang med sådan et ur! Tusind tak, bliver jo helt rørt ;)

      (Gider du lige slette kommentaren jeg kom til at ligge på som Smuksak?) :)

      Slet
  9. Hvor er det bare en god ide Trine. Det kan da godt være at man skulle prøve det herhjemme.
    Kh Anja.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anja - og velkommen til :-) Jeg har lige været inde hos dig, og ville melde mig som fast læser, men det kunne jeg ikke lige (tror, det er blogger, der driller lige nu). Men dig vil jeg da gerne læse med hos! Og ses vi ikke godt nok til Blogtræf?!
      Kh. Trine

      Slet