torsdag den 20. december 2012

Hæklerier! Og noget om gul, eller mangel på samme!

Ja, egentligt har vi jo nok at se til denne jul.
Mens vi pynter op, ordner gaver, planlægger d. 24., oveni alt hvad der ellers hører sig til "hverdagen", ja, så har vi endnu engang haft gang i tapetsering, denne gang på StjernePels' værelse, der også er blevet malet (billeder følger, det er så fiiiint, tapetet). 
OG så har jeg kastet mig ud i at hækle - vitterligt, kastet! Gennem videoerne fra Garnstudio ~ DROPS Design og en kæmpe portion stædighed, fik jeg knækket koden, sådan næsten da, tror jeg, og det kom der disse blomster ud af. Jovist, der mangler en maske hist og er én for meget pist, men alt i alt er jeg fint tilfreds ;-)
De skal ind og hænge på førnævnte tøseværelse.



Opskriften faldt jeg over hos Yarnfreak, og det var netop denne søde blomsterranke, der gav mig blod på tanden. Og wow, sikke en verden, der har åbnet sig :-O
Men ja ja, nu skal vi lige gennem julen!

Forresten, er det bare mig, eller kan Stof & Stil altså bare ikke finde ud af det dér med GUL? Synes alle deres gule ting, både garn, stof, rib og lynlåse, er liiiige en tand for skrigende - jeg savner lidt en varm, skøn SOLgul!
Fandt en lækker gul i Søstrene Grene, men den kom kun i akrylgarn, og det gav ikke så pænt et hækleresultat. Hvor køber du garn?

- God "nu-er-det-snart-jul-torsdag" -

1 kommentar:

  1. Jeg glæder mig rigtig meget til at se billeder af tøseværelset, for det kan da kun blive fint med den smukke hæklede blomsterranke!

    Jeg er heller ikke en hækleørn - tror, at sidst jeg hæklede var julen 2011 - men det er faktisk meget hyggeligt at sidde med, selvom jeg skal koncentrere mig helt vildt for at huske de forsk. typer af masker og for at holde styr på antallet og omgange :-D

    SvarSlet