onsdag den 5. december 2012

En jersey-pause...

Det er efterhånden længe siden jeg sidst har fået syet tøj til ungerne, men da jeg den anden dag skulle slå ti minutter ihjel inden bussen kom, og derfor kiggede kort ind i CityStoffer og faldt over dette jersey, måtte jeg altså presse tid ind i skemaet til "bluse-syning". 
Og det gik snildt, denne gang. Jeg ku' klippe til to bluser, str. 68 og 74, på de indkøbte 60 cm - 66,- kr., det er altså en billig omgang! 

...Og jeg har fået den blitzet godt og grundigt ;-)


Mønsteret er nr. 1 fra Ottobre 4/1012, med lidt justeringer og ribrouleau i halsåbning og ved ærmer, efter Annas vejledning. I den ene skulder har jeg lagt 1 cm ekstra til udover sømrum både for og bag, og efter ribben er sat i, har jeg sat trykknapper i og herefter lavet et ombuk og hæftet ribben (se billeder nedenfor). Så slipper man for at skulle banke trykknappen gennem en masse lag stof, plus den bliver skjult. Jeg har dog valgt at lade den midterste sidde på forsiden og "holde" på ombukket, og dermed undlade en stikning. En lavendel-farvet knap ville ha' været på sin plads, men det havde jeg ikke på lager.



Nu vil jeg tilbage til julepynten og -kagerne (hhv. producere og spise ;-)).

- Rigtig god aften til dig - 

10 kommentarer:

  1. Denver da rigtig lækker :) jeg skal vidst tjekke dine fine detaljer omkring lukning lidt nærmere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Du må endeligt skrive og spørge, hvis der er noget, der skal uddybes! :-)

      Slet
  2. rigtig lækre detaljer du har lavet - generalt, super skøn bluse :) der er også bare rigtig mange lækre mønstre i ottobre nr 4. jeg har selv modtaget det, men er ik gået igang med noget endnu!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja, åååh altså, hvem der bare havde 25 timer i døgnet og et minimalt søvnbehov - så havde jeg været gennem mange flere af modellerne ;-)

      Slet
  3. Dygtige, dygtige Trine. Hvor er den fin! Jeg kan rigtig godt lide stoffet, og billigt, ren win win :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Libbie :-D Ja, hvem sagde det ikke ku' svare sig at sy ungernes tøj selv ;-D

      Slet