lørdag den 24. november 2012

Nej, der er IKKE en måned til jul...

...Der er en uge! 
"JUL" er ikke noget, der starter og slutter en enkelt dag sidst i december. Jul er ikke én bestemt begivenhed, men mere en sanselig og opløftende tur gennem en vintermåned, med bestemte lyde, lys og dufte - og traditioner og hygge. 
I min verden starter julen d. 1/12 - hverken før eller efter. 
Lige nu står flyttekassen med julepynt klar til at blive tømt ud over hytten, og, indrømmet, jeg skal dy mig for, ikke at gøre det før d. 1.

I dag skal vi en tur i skoven, på jagt efter et lærketræ, grankogler og andet, der kan pynte op herhjemme. 


Jeg har været ved at klippe-klistre nogle snefnug, men selvom motivet nok er julet - eller i det mindste "vinterligt" - er jeg lidt ambivalent mht. farven. Har alle dage været maje, maje glad for pasteller, meeen som julepynt... jeg ved det ski' ikk'!?
Julen er og bliver nok bare knaldrød og grangrøn i mine øjne, gerne lidt kitsch, gerne lidt grim, gerne lidt for overpyntet og rodet.
Hvilke farver har din jul?


Sidste år fik min dreng en masse kravlenisser, og ovenstående motiv fandtes også som vinduespynt - den kom på hoveddøren, men de utydelige streger på klister-udgaven, gjorde at mange liiiige stoppede op en ekstra gang og så på den én gang til - et herligt eksempel på utilsigtet lummerhed, hohohooo ;-P

- Go' jul til dig derude, hvornår den så end starter -

2 kommentarer:

  1. Her starter julen også den 1.dec :-)

    Mine julefarver skifter mellem guld/rød, guld/hvid/guld/grøn. Men i år er den guld og hvid. Og lidt rødt :-)

    SvarSlet
  2. Haha, totalt skægt med din nisse og snemand :-D

    SvarSlet