mandag den 19. november 2012

Juleforberedelser...

I år skal vi for første gang holde jul, så vi har inviteret den nærmeste familie - og glæder os, helt vildt. Det er så skønt at være rykket ud af en mikro lejlighed og ind i et hus, med plads til mere end bare os selv!



Så jeg pinterester på livet løs, og er så småt i gang med at fremstille julepynt, og ellers tænke over, hvilket traditioner vi gerne vil skabe og føre videre. Jeg elsker jul! Så er det sagt!

Så jeg er nysgerrig på Jer andres juletraditioner - hvad er din yndlings? Selv er jeg stødt på denne fine nissedør, og den må og skal jeg simpelthen ha' kreeret, så når sønnike står på d. 1. december, ja, så er nissen flyttet ind! :-)

- Go' mandag til dig derude -

11 kommentarer:

  1. Sikke en god idè med nissedøren. Den tror jeg da også vi skal bruge. Vi forsøgte os sidste år med en drillenisse, men Malthe var lidt for lille til at forstå idèen i det. Så vi prøver igen i år :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikk'?! Jeg leder med lys og lygte efter én, men kommer vist ikke udenom at betale selve dørens pris bare i porto, aaargh. Men vi SKAL ha' sådan en dør - min Malthe er 3,5 i år, så det er også lidt sjovere end sidste år :-)

      Slet
  2. At skabe sine egne juletraditioner er noget af det allerhyggeligste der findes, det er ligesom en af de ting der binder en sammen som familie. Hjemme hos os har vi haft drillenisse i årevis og fra sidste år også en nissedør. Det er simpelthen bare et hit som børnene snakker om hele året. Faktisk har jeg en laaaaaaang, lang liste over drillenisse ideer hvis du er interesseret: http://badut.typepad.com/badut/drillenisse-tricks.html.

    Og så håber jeg det går bedre med halsen. Læste lige over på 200 procent at du havde ondt i halsen og fik lyst til at ønske god bedring.

    p.s.: Jeg kan ikke kommentere med min blog men bruger min henvisningsblog. På den kan du læse hvordan du let kan ændre indstillingerne hvis du vil tillade andre end blogspotbrugere at kommentere (for det kan vi ikke nu selvom det ser sådan ud)

    SvarSlet
    Svar
    1. Feeeedt, tak for linket - nu fulgte jeg dig også under halloween i år, så jeg ser frem til julen, hvis du disker op med lige så mange lækre, inspirerende indlæg - jeg er vild med din blog!
      Jo tak, hals-pinen er mere gået over i hoste nu - krydser bare fingre for, at ungerne går fri!
      Jeg har ændret indstillingerne nu, men har bare hørt rygter om, at man åbner op for en del spam på den måde - men nu prøver jeg :-)
      Og sidst, men ikke mindst, velkommen til :-) Nu vil jeg ind og lure drillenisse-tricks ;-)
      Kh. Trine

      Slet
    2. Kære Trine. Å tak for de søde ord. Jeg bliver så glad.

      Badut er jo det jeg kalder en årstidsblog så der er meget om traditioner og ting man kan lave året rundt. Da danskerne først og fremmest interesserer sig for den slags til jul har det lige fra begyndelsen været en helt særlig tid på bloggen. Listen med juleideer er efterhånden allen lang (og mange af ideerne er siden blevet fortolket af andre der laver kreating). Det kan nok ikke undgås at der også kommer nye ideer i år, men det kan faktisk godt være at jeg sætter tempoet lidt ned i år. Vi får se.

      Slet
    3. Hov der var jeg lidt hurtig: Tak fordi jeg nu kan kommenterer. Spammere har fanden skabt men de er jo nemme nok at opdage. Jeg tjekker min liste med kommentarer hver dag (når jeg altså er i nærheden af bloggen) og sletter dem allesammen med hård hånd. Det er let og holder mig af listerne med gode steder at smide den slags. Jeg håber det lykkes for dig.

      Slet
  3. Jeg hygger også med at lave julepynt og når vi rammer den første dec kommer der også julemusik på anlægget, ikke før fr så når jeg at blive lidt træt af det :) Vi er først ved at skabe vores egne traditioner her i huset, og er sikker på der kommer endnu flere til, når lille hector bliver lit større :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ej altså trine - håber du kan læse hvad jeg skriver, mit tastatur har det med at glippe et par taster...;/

      Slet
    2. :-D Jo jo, jeg fangede det ;-) Åååh, jeg er også vild med de træer du har fået lavet!
      Apropos julemusik - sidste år på mit arbejde, fandt min kollega en netradio-kanal, der udelukkende spillede julemusik - og vi stod igennem, helt indtil juleferien ;-)

      Slet
  4. Jeg er ikke det store julepynteklipper, men elsker til gengældt alt andet ved julen (:
    Det er noget smukt papir, som du bruger på billedet.

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det er også mit første år som fuldblods-jule-husmor, ellers har jeg faktisk aldrig LAVET noget julet, men hold op, hvor har jeg elsket mit overpyntede barndomshjem - og ellers har det absolutte favorit-omdrejningspunkt været maden, kagerne og konfekten ;-P
      Og ja, jeg eeelsker det papir, og tænkte, at der, trods pastelfarven, kunne komme noget julet ud af det ;-)

      Slet