torsdag den 18. oktober 2012

Jubiii, så' der hoodie!

...Resultatet...
I det blødeste isoli, der var sååå skønt at sy i (lækker fornemmelse) og nemmere end jersey!
Nedenfor et usselt foto, mest for at vise farven, der her er mest tro mod den rigtige - jeg har glemt, hvordan det nu liiige er, jeg justerer hvid-balancen...



Mønsteret er fra Ottobres 4/2012, nr. 27, men da jeg virkeligt ikke er en ørn til svensk (det burde være så nemt, men jeg er bare ikke til sprog), måtte jeg freestyle undervejs. Eksempelvis med hætten - den skulle syes på med "Framilon-band"...?... Googlede og fandt ud af, at det havde jeg altså ikke lige på lager, så jeg prøvede uden. Det gik fint... Men så var kanten ikke så pæn - "lige meget med kanten", tænkte jeg først, men den ses jo ekstra tydeligt på sådan en sag her. Jeg løste det med en ribkant (den proces er fotograferet i detaljer, mere om det senere), og fæstnede denne med en pyntestikning som ses langs kanten af halsåbningen - det er blevet ret godt, synes jeg.

Og så har jeg lyst til at skrive "lommer" efterfulgt af en masse grimme kraftudtryk, FØJ hvor jeg ikke er god til at skabe symmetri - jeg har åbenbart prøvet med motivet (to elefanter midt på), det ser lidt fjollet ud, men værre var, at jeg - på trods af hysterisk opmåling og nålebrug - har fået placeret den ene lomme en cm. forskudt ift. den anden (på billedet ser det omvendt ud, det er bare den måde, den falder på). Det er dog reddet ved at lave større sømrum på venstre side af lynlåsen, og mindre på den højre side (det ses jo ikke, tsk tsk).

Flere billeder...

Lidt ærme og lidt lomme...

Halsåbning og et kig til rib-løsningen i nakken...

Pyntestikninger ved skuldre, ærmegab, nakke og på hætten...
Den er jeg spændt på at tvinge krudtuglen i senere ;-)

- Rigtig god lillefredag - 


5 kommentarer:

  1. Wauw den blev altså max fed Trine. Shit du har knoklet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Libbie :-) jeg startede også allerede i lørdags, det var et skønt projekt, masser af detaljer - og jeg vil stadig ha' mig en i orange og grå ;-)

      Slet
  2. Hvor er den bare skøn! Jeg glæder mig til at se i brug :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Så er han indfanget, fotograferet og lagt på bloggen ;-D

      Slet
  3. Du er bare for sej! den er rigtig flot.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet