lørdag den 20. oktober 2012

Jeg halloweener... (og lidt om en bog og afsløring af inspirationskilder)

...En lille smule, med papir, filt og kage :-)



Papirudklip og filt-græskar er fri fantasi - mit hoved er propfyldt med fantasi i halloween-tema, så det er bare at brainstorme (jeg har set v i r k e l i g t mange skrækfilm!!!).


Simpel, simpel gulerodskage med græskarfarvet osteglasur og "børneknogler", som vi kalder dem (krymmel købt hos Specialkøbmanden, Tilst).

Det bliver ikke til meget mere i år, men næste år vil jeg gerne holde noget for venner + børn, og lave en rigtig (u)hyggelig dag, med græskarudskæring, hekse-kedel sydende med tøris, skeletter i badekarret (oh jo, det skal jeg nok få skaffet ;-D) og den slags ;-)

Apropos mad og fest - hvis I ikke kender Shane Brox' børnekogebog "Magisk Monstermad", kan det varmt anbefales at finde den. Den er fyldt med gyselige opskrifter, finurlige monsterbeskrivelser og fine, fine illustrationer!


Et lille kig....


"Halloweener" I andre? 
Jeg har set Eline på Podilicious gør en del, fedt fedt, og hun deler gavmildt ud af inspiration!

Også på Pinterest er der masser af guf at hente - se bare her hos Robin!

- God dag -


2 kommentarer:

  1. Sikke fint og (u)hyggeligt. Jeg fejrede min 30 års fødselsdag som halloweenfest. Det var med et skelet der bød velkommen (havde lånt et aflagt fra en skole og en føler ved døren der aktiverede en speak. ) bygget kister til øl og vand. Og til buffeten. Gravsten og kors ude foran. Vinflasker. Og spru flasker havde fået nye etiketter og alle kom udklædt :-) fed fest

    SvarSlet
    Svar
    1. Ajjj, det lyder som en mega fed fest! Og stilen er da lagt, når man allerede ved indgangen mødes af et talende skelet ;-D Jeg vil vil vil altså få stablet en fest på benene næste år!

      Slet