torsdag den 11. oktober 2012

"Jamen, skat, det er jo bare den slags der sker, når man er på barsel...!"

...At tapetet lige pludseligt er væk. Jeg fik en idé, der involverede enten noget fuldspartling af savmuldstapet (hvor jeg dog hader det tapet!), eller afrivning af samme. Og så sku' jeg baaare liiiige pille lidt i det, i det ene hjørne i stuen, for at se, hvor godt det sad fast. Det sad ikk' så godt fast... Og så ku' jeg slet ikk' stoppe med at trække i det... Indrømmet, jeg fik lige lidt hjertebanken og sved på panden, da jeg stod med en hel bane afrevet tapet i hånden.

Og så var der ingen vej tilbage - idéen jeg fik må og skal føres ud i livet, og det skal gerne gå stærkt. Indtil det står færdigt lever vi med en ret så industriel stemning i spisestuen. Fortsættelse følger, man skal jo ikke afsløre for meget...



På billedet af væggen, der blev befriet for savmuldstapetet, ses seneste jersey-kreation. Der er godt nok forskel på jersey! Dette fine helikopter-stof gled ikke særlig godt gennem maskineriet, og den er ikke så pæn i syningerne, som noget af det andet jeg har fået lavet. Hmm. Men den kan bruges.

- Rigtig god torsdag, jeg skal ha' gang i noget spartelmasse - 

6 kommentarer:

  1. Du er modig. Jeg havde ikke turde hive tapetet af sådan bare lige. Jeg glæder mig til at se væggen når den er færdig. :-)

    Pæn helikopter-bluse. :-)

    SvarSlet
  2. Det er sådan lidt med en dobbeltfølelse. Det kriller i fingrene for at se hvad der sker når man hiver, og så når det går allerbedst tænker man pludselig over konsekvensen. Sådan kunne jeg ihvertfald godt have det.
    Sikke en fin t-shirt. Den ser bare helt perfekt ud.

    SvarSlet
  3. Det lyder spændende. Glæder jeg mig til at se. ;)

    SvarSlet
  4. Charlotte - jeg følte mig ikke modig, da jeg gjorde det - nærmere tosset ;-)

    Line - Meget passende beskrivelse. Man kan også nemt ha' så mange drømme og planer, der aldrig bliver til noget, fordi forhindringen foran er en stor bunke arbejde. Især med dette - suk, alt det tapet, spartling, pudsning, osv. At rive tapetet af var det nemme, og så har jeg ligesom tvunget mig selv ud i at føre planen ud i livet ;-)

    Julie - det er smart at lave et indlæg som dette, det giver en følelse af forpligtelse - det SKAL bare blive godt, når man nu har tænkt sig at vise det frem, så bliver der liiiige lagt det mere energi i at få alle detaljerne pæne. Det sku' gerne blive helt færdigt næste weekend. Jeg glæder mig i hvert fald :-) om ikke andet bli'r det da lidt specielt...

    SvarSlet
  5. Hehe, det er jo hvad der kan ske. Vi har også haft fjernet alt tapet i vores stue, men det var nu mere planlagt.

    Jeg er spændt på at se hvad der skal ske med væggen.

    SvarSlet
  6. Det er modigt at være tosset. ;-)

    SvarSlet