lørdag den 27. oktober 2012

En ydmygelse, en tapetsering og en barnedåb...

...er hvad min weekend byder på.
Lad os starte med den totale fornedrelse parkeringsanlægget i Bruuns Galleri udsatte mig for i dag! Efter at have revet til mig ved Ej Sikke Lej-lagersalg svævede jeg på den lyserøde shoppesky ned i bilen. Klokken var lige blevet 12, og biler og folk strømmede ind i Bruuns. Hjem med mig i en vældig fart (tror jeg). Jeg stikker dankortet i betalingsanlægget nede ved udkørslen og når at ærgre mig lidt over sure 45,- kr. for to timers parkering, inden jeg kører frem mod bommen... og så sker der ingenting....?... Jeg venter... To biler passerer på min venstre side... Og så, SÅ griber panikken mig! Jeg er FANGET og jeg kommer aaaldrig, ALDRIG, ud! Sådan kører det i hvert fald rundt i hovedet på mig, inden jeg stiger ud af bilen, for at kaste et blik på betalingsanlægget - det blinker og siger "tilkald en vagt". Godt så. Hvordan får man så fat i sådan én??! Hundredetusindekroners-spørgsmålet er lidt svært at finde svar på, med et stigende antal vrede forlygter og lyden af accelerende motorer - ja, hva' glor I på, hva'?! Og man ved bare de sidder og griner. Hvor er der et telefonnummer? Der må sgu da stå et nummer?? Næ. Lang næse. Lukker et kort sekund øjnene og forestiller mig, at jeg slentrer hen ad en gade i Rom, og at alle de i bund trådte horn skyldes noget helt andet end tilfældet er. I det øjeblik hader jeg teknik. Men det er nu også den der kommer mig til undsætning, da jeg jo heldigvis har nettet og google i lommen, og dermed telefonnummeret på Centerinformation (tak, Kristoffer fra Centerinfo, oss' fordi du ikke lo). Phew, jeg bliver reddet.
Lidt efter kommer der en vagt. "Stik lige dit kort ind igen." "Det har jeg forsøgt, men den nægter at ta' imod!"... "Nåeh, arhmen det' fordi der er cencor på, du ska' bare lige bakk' bilen lidt tilbage". Ork altså, og det var så bare det >.< Er bare glad for jeg ikke kørte i en Berlingo (sorry, men den står altså på mål for meget ;-)).

Nå, men jeg havde jo en væg, der skulle igennem den helt store mølle.
Planen var egentligt at få en fotostat op med noget skov af en art, men vi fandt bare aldrig et vi sådan faldt for, så vi gik efter "den sikre" løsning (nogen vil så nok ikke ligefrem mene, at blomstret tapet var den sikre løsning, men når man tager i betragtning, hvad jeg tidligere har udsat mine vægge for, såååå - har haft malet en hel ørken, malet en falsk wallsticker af en gren fra loftet og forsøgt mig med harlequintern). Så sådan gik det - med tiden skal expidit-reolen udskiftes med noget lettere, og manden drømmer om en Hay About A Lounge Chair. Som bonusinfo er det faktisk også min mand, der fandt dette tapet - til min store overraskelse. Det kommer ikke helt til sin ret på billedet, i virkeligheden er det mere blåt, knap så brunligt og med en smule metallisk i de sølvgrå blade, som giver et fint spil, uden at det bliver for meget.

Det SKULLE altså også bare være færdigt nu, for i morgen skal lille(store)pigen døbes. Tja, hun er 8 måneder, men da hun var 3, stod vi i et bjerg af flyttekasser og slibestøv, og pludseligt gik tiden med alt muligt andet, og herude i provinsen er der altså ventetid på en dåb ;-) så nu bliver det i morgen, bare med den nærmeste familie. Kransekagen er i ovnen (gad vide, om jeg kan finde ud af det?!), og skjorten er strøget. Og nå ja, maveinfluenzaen er ovre for mit vedkommende, sådan én bød ugen også på :-/ Så kryds lige fingre for, at vores børn ikke ligger mærke til det dér famøse skift til vintertid, for så skal det hele nok gå godt.

Sengen kalder... God søndag til jer andre også!

P.S. Dette er mit første blogindlæg fra mobilen, derfor det dårlige billede (som jeg heller ikke rigtigt aner, hvor ender henne i det her indlæg...)

10 kommentarer:

  1. Det er da et pænt tapet. :-)

    God fornøjelse til dåben imorgen. Jeg håber I får en rigtig dejlig dag. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Charlotte, vi havde bare en super god dag, alt gik bare efter bogen, skønt :-)

      Slet
  2. Øv, for en parkeringsoplevelse :o( - men wauw, for en væg!!! Tillykke med barnedåben i morgen, x'er fingre for at børnene sover længe (og håber også at det sker her!) ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja, det var godt nok mega øv, og tak, vi er også blevet rigtig glade for væggen. Og så var vi altså utroligt heldige med ungerne - de sov til kl 7 og kl 7.20, vintertid, uden at vi havde gjort det vilde - hvilket vil sige den bette slog rekord med at sove til kl 8 sommertid, det kan man da kalde god timing :-) Håber også I kom nemt igennem!

      Slet
  3. Superlækker tapetsering!

    Den der totale ydmygelse i bruuns har jeg også oplevet. Fårk mad. Det var rædselsfuldt! Jeg var nødt til at lade bilen stå ved bommen og trække børnene med op til betalingsautomaten i centeret for at få fat i en vagt. PINLING!

    Håber I får en dejlig dåbsdag med jeres store lille pige i morgen :).

    Kh maj

    SvarSlet
    Svar
    1. Aj nej, altså, jeg trøstede mig meget med, at jeg ikke havde ungerne med - så tror jeg faktisk, at jeg ville ha' tudet ^.^
      Og sig ikke, at det var parkeringsbommen længst til højre der drillede? Jeg har nemlig to gange før oplevet andre været strandet dér - fremover kører jeg ud ved én af de andre!!
      Og jo tak, vi havde en helt perfekt dag, hun var en stjerne i kirken ;-)

      Slet
  4. Neeeeej - din stakkel! Pyha - det kunne også have skabt panik hos mig. Wow siger jeg bare! Det ligner fuldstændig et billede fra Bo bedre - I kan godt være stolte af den væg. Tillykke med dåben - jeg håber det bliver en dejlig dag.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina, rart at vide andre også ville være panikket ;-)
      Og mange tak for de pæne ord, vi er også blevet rigtig glade for den. Nu drømmer jeg bare om 15000,- til en skænk fra Bolia, føj, hvorfor er møbler dog så dyre?! (Ja, 1500,- til en teak-sag ville også ku' gøre det, men nu har jeg jo den der antikangste mand, så deeeet.... ;-))
      Og tak, dåben gik bare så godt, vejret var skønt, gudstjenesten var sådan noget "for børn-agtigt", helt tilfældigt, så det var faktisk lidt skægt for storebroren - og ja, så hyggede vi os bare.

      Slet
  5. Hvor ser det fedt ud det tapet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Dorthe, min mand går også og smiler som én, der har sejret i noget, når nu det er ham, der har fundet det ;-D i køkkenet har vi noget helt, helt andet, med farvede striber, der hedder 'Candy' - måske jeg sku' flashe det en dag herinde (en dag, hvor bordet og højstolen er rengjort!) ;)

      Slet