søndag den 16. september 2012

Noget er blevet færdigt!

...En lille spencer, i str. 80. Modellen er fra Elsebeth Gynthers bog, men ændret et godt stykke hen ad vejen - stropperne er forlænget, og foran er haludskæringen ændret. Det var egentligt meningen, at stropperne skulle ha' knaphuller, og dermed sidde ned foran på kjolen, men de blev simpelthen for grimme. Det er mit første forsøg med ribkanter på fast stof, i stedet for skråbånd, så afslutningen ku' godt være pænere. Men ellers er jeg godt tilfreds, og jeg er pjattet med stoffet - nyt, men lidt retro. Knapperne skal bare lige syes i, og der skal laves knaphuller - den klarer min maskine heldigvis for mig i et snuptag!


Jeg havde gang i et andet syprojekt denne uge, en raglanbluse i str. 92, men gik helt kold, da jeg opdagede jeg havde fået klippet TO venstreærmer, og ikke formåede at redde den hjem - og selvfølgeligt ikke havde (dyrt) jersey tilbage til et ærme mere >.< Nu har jeg modtaget mere jersey med posten, så i morgen prøver jeg igen!

Nu er kl. 18.10, og om en time er jeg gået i seng! Mon ikke man så kan være klar og udhvilet til at ta' hul på en ny uge?! ;-)

Go' søndag aften.

10 kommentarer:

  1. Hvor er den bare skøn!
    Det kunne have været mig med den bluse, derfor er jeg heller ikke sprunget ud i bluser endnu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har jeg også skrevet med store bogstaver på ærmemønsterdelen, OBS! HUSK AT VENDE ;-D

      Slet
  2. Åh hvor er den fin! Hvor er det smukke stof fra?
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina - stoffet er fra biksen på Trøjborg, den dér stofbutik inde i baglokalet af Inspiration (eller hvad det nu er for en) :-)

      Slet
  3. Den er helt vildt sød. Det er ærgeligt med blusen men godt du kunne købe mere stof. Jeg glæder mig til at se den. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) nu har jeg lige smidt jerseyen i vaskemaskinen, og nu skal jeg pille ribben af fejl-forsøget. Suk ;-)

      Slet
  4. Rigtig fin spencer, rigtig fint stof også. Ej hvor ærgerlig med den bluse, men godt du ikke helt opgav den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) ja, det var bare så dum en fejl, altså! Men blev simpelthen nødt til at lave den om på ny, den er i jersey med jungledyr (har lige været udlovet i give away hos Line/Xo ein Ding), og jeg havde bare sat mig for, at Malthe sku' ha' en bluse i det stof ;-)

      Slet
  5. Hvor er det noget sødt stof - total ny-retro ;-) Jeg er helt vild med modellen. Det er en god ide at lave knaphullerne i selerne, for så kan længden på kjolen blive reguleret som hun bliver længere, ved at flytte på knapperne :-) Det er altid godt at fremtidssikre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har også fortrudt jeg ikke købte mere end en halv meter :-) jeg plejer også at lave knaphullerne i stropperne, men denne gang gik det bare ikke. I stedet sætter jeg et par ekstra knapper i, og håber den på den måde holder længere - de vokser altså alt for hurtigt ;-)

      Slet