mandag den 24. september 2012

Drengefarver og pirater...

Denne sag fik jeg lavet i weekenden - og denne gang huskede jeg at lave to FORSKELLIGE ærmer ;-)
Jeg vovede pelsen og gav den rød rib, og tænker, at en tre-årig endnu ikke bekymrer sig om farver vs. kønsidentitet, og desuden synes jeg lilla har indtaget pladsen som pigefarve, fremfor rød. Og den er da også et HIT, der er jo pirater og søuhyrer på.



Men der er godt nok forskel på rib - denne røde var sådan en blød og "slasket" sag at køre igennem maskinen, hvorimod denne rib var mere fast i det, og langt nemmere at styre "lige" igennem og opnå pæne syninger i. Så forsøget med at lave rød piping i raglansømmen er kun delvist vellykket, men heldigvis er det svært at spotte skævhederne, når den beklæder en dreng, der konstant er i bevægelser!

Og ellers bød weekenden på lidt af hvert...


- Go' mandag, selvom sådan én godt kan være hård at komme igennem -

4 kommentarer:

  1. Nøj hvor er den fed!!
    Emil går også i rød og GERNE orange, jeg synes det er den mest cool´e farve til ham.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg er også vild med orange, og venter pt. på at postmanden bringer mig den skønneste gulerodsfarvede rib! ;-D

      Slet
  2. Det ser total godt ud med pipingen i raglanen. Og det er det gode med børn, der er ingen der kan nå at tjekke detaljerne ;-)
    Jeg er også fortaler for rødt til drenge. Min mand går også i rødt, så så kan sønnike jo også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er også kommet piping i den næste bluse (flashes snart, på dreng ;-)), og denne gang gik det meget bedre. Suk, øvelse GØR altså mester.
      Uh, jeg elsker altså også lilla til mænd (husbonden har det flotteste lilla slips!), men til de små er det nok bedst at holde sig til rød ;-)

      Slet