lørdag den 8. september 2012

Bambi med skoldkopper

Det vrimler med lækkert jersey for tiden, og jeg har virkeligt skulle styre mig (for min økonomi og min samvittigheds skyld), for ikke at klikke det hele ned i kurven!


Det første er allerede blevet til en body ("Aj, ad, det kan jeg ikk' li', det ser jo ud som om bambien har bylder eller skoldkopper!" Citat: min mand, hvem ellers ;-D). Jeg overvejede både gul og brun rib til den, men endte med den lilla, da de hjemmesyede velourbukser så ville passe dertil. Der er lavet rib-rouleau alle steder, også i halsen denne gang - og øvelse gør jo mester, så jeg synes jeg kan se forbedringer fra gang til gang. Jeg havde desværre kun hvide trykknapper på lager, og var utålmodig efter at få den færdig, så de kom i - men nu vil jeg på etsy og finde nogle i alle regnbuens farver!

Disse er også kommet til samlingen - fotograferet med ribben der skal bruges dertil:

Jungledyr til Raglanbluse i str. 98.

Og dette bliver til en body i str. 68 - det ses ikke så godt her, men stoffet har den lækreste lyseblå farve. 
Og nu vil jeg til familiefødselsdag, det bli'r så hyggeligt! Go' lørdag til jer derude :-) 



8 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle skønne ting. Jeg har endnu ikke helt turde at springe ud i sådan et projekt. Men hvor ville jeg gerne. Hvis jeg da bare turde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marlene - men kast dig ud i det! Start evt. ud med at øve en masse på en gammel t-shirt, brug virkeligt mange nåle til at holde styr på stoffet, sy laaangsomt og med meget lavt trykfodstryk (kan sikkert justeres på din maskine). Og hold ikke igen på stoffet mens du syer i det. Så er det bare at øve sig!

      Slet
    2. Det vil jeg helt sikkert forsøge mig med, for hvor findes der bare meget lækkert jersystof!!!
      Hvor køber du dine jersystoffer henne?

      Slet
    3. Både hos Malika & Rosa på nettet, og så i Ottobres Etsyshop (søg på Ottobre, så finder du den). I sidstnævnte har de virkelig meget lækkert, og det er ikke så dyrt i forsendelse. Til gengæld skal man kontakte shoppen og få dem til at oprette en særskilt annonce på den mængde man skal bruge, såfremt man ikke vil købe en meter af gangen. Go' fornøjelse :-)

      Slet
  2. Hvor er det en fin body. Du er mega sej til det der Jersey :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line, jeg får altså også øvet mig en del for tiden (på barsel) ;-)

      Slet
  3. Hold fast du er sej!! Kan forstå du ikke har syet så længe, så må da nok sige at jeg er imponeret!

    Og sikke et skønt sæt, lilla er også bare en rigtig fin kontrast til de lækre bambier. Jeg vil også have købt noget, men har 5 stykker dyrt og lækkert jersey, som endnu ikke er brugt, og får dårlig samvittighed bare ved at se på det. Så skal nok vente med at købe mere, til jeg får tid til at bruge det jeg har :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Line - nej, jeg har ikke syet så længe, men i det sidste år har jeg til gengæld syet ufatteligt meget :-)

      Kender godt det der med at lageret er fyldt med projekter, der venter på én. Har forsøgt kun at købe til 3-4 stykker tøj af gangen, så når jeg har brugt det, må jeg købe mere - det er da motiverende ;-)

      Slet