søndag den 5. august 2012

Jersey-udfordring!

Sikke en omgang! I tre dage har jeg haft sved på panden, opsprætteren flittigt i brug, klippet om og skiftet nål og tråd på maskinen i én uendelighed (eller sådan cirka). Jeg orkede ikke at gå i gang med mit første bluse-forsøg i prøvestof, da jeg så alligevel sikkert ville sjuske lidt i det - så ku' jeg lige så godt kaste mig ud i det. Og her er den så - unisexbluse i str. 68 og ingen overlock (derfor ingen billeder på vrangen ;-)).



Den er syet med åbning og trykknapper i venstre skulder, selvom den er så elastisk, at jeg næsten tror det kunne undværes. Dog turde jeg ikke lade være. Jeg startede med at lave en rigtig fin rib-rouleau, men den blev aaalt for vid i halsen, og jeg måtte sprætte op og lave om - jeg skar hele 10 cm. af den nye rib, og det er blevet langt bedre. 
Og så er den lagt op i ærmerne og nederst med en stikning, syet med tvillingenål - fantastisk stykke uundværligt grej, den kommer jeg til at bruge meget. 
Alt i alt er jeg ok tilfreds - jeg er blevet en del klogere til mit næste forsøg, og jeg er blevet SÅ bidt af det, og næste gang går der jo nok ikke tre dage på én sølle bluse ;-) Og sikke da en verden af nye muligheder. Og lækre stoffer man kan udvide samlingen med - se bare her!
God søndag aften (ved symaskinen) :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar