tirsdag den 7. august 2012

Jersey-udfordring vol. 2...

...Med et lidt mere fornuftigt tidsforbrug end 3 dage (nærmere 3 timer denne gang!), fik jeg kreeret en dino-bluse i str. 104. Nu tør jeg næsten sige "det kø'r deruda'", men jeg kan stadig mærke jeg lige skal omstille mig fra "fast stof" :-)


Stoffet er fra Malika & Rosa, og mønsteret er fra det nye Ottobre Kids Fashion, nr. 4/2012, jeg har bare lavet ribkanten i halsen en anelse anderledes, efter denne DIY Anna har lavet (metode 1). Jeg har gjort ribben hele 10 cm kortere, da den gav sig meget. Det fungerer overraskende godt, på trods af manglende overlock - den smutter lige over hovedet og sidder perfekt, så man skal endeligt ikke lade sig afskrække fra jersey, selvom man kun ejer en symaskine! Nedenunder et nærbillede af halskanten (og T-rex)...


Ærmerne er påsyet rib og pyntestikning - det fungerer rigtig godt med så meget rib i ærmerne til børn i den alder, synes jeg. Det er nemt at smøge ærmerne op inden håndvask og den slags, og så synes jeg det er en pæn afslutning til et bluseærme. Og lige et nærbillede af det...


 Så nu mangler jeg bare lige nogle mærkater med navn til smække i :-)
Og næste gang vil jeg vove at sætte tittekant i ved for- og bagsømme, som Line her har gjort i sine mega lækre kreationer!

Sikke en inspirationskilde Blogland er! :-)


3 kommentarer:

  1. Hold da kæ.. hvor er den bare blevet god!!!
    Wauw søde, du er dygtig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov, nu fik jeg vist bare kommenteret (se nedenfor) ;)

      Slet
  2. Taaark, Libbie (rødmer helt) :-) ærgrer mig bare så meget nu, over alt det fede jersey-stof, der løbende har været i butikkerne, som jeg IKKE købte, da jeg jo ikke mente jeg nogensinde kom til at sy i det stads. Suk ;-)

    SvarSlet