fredag den 13. juli 2012

Vi har ikke en stue...

...Men et multi-rum, fyldt med det der normalt er i en stue - og så lige en masse legetøj, elektroniske dimser og hobbyting. Vi har fået en lækker sansegynge i gave, og nu fik jeg endelig tid til at sy en pude dertil. Jeg endte med vimpler, i farver, der leder mine tanker hen på cirkus. Hvad kunne være mere passende end til en børnegynge (som også kan bære os barnlige voksne ;-)).

1: Bagsiden er lavet i gråt stof (foldet to gange, markeret cirkelform og herefter klippet). 2: Præcision - så bliver resultatet altså pænest. 3: Den færdige pude på gyngen.

Puden er lavet ud af en skumgummimadras til kravlegård, købt i Skumhuset i Aarhus, og skåret til en cirkulær størrelse på 94 cm i diameter. Vimplerne lavede jeg ud fra denne tutorial, som jeg fandt frem til via Lisbeth fra Leizys Barslerier. Bagsiden blev grå, og der blev tilføjet en tittekant i lys turkis, samt skjult lynlås (som i kombination med tittekant kan give mig højt blodtryk, men det er nu altså praktisk at man kan vaske den, når nu vi er lidt afslappede omkring snacks i stuen - eller multirummet, om man vil. Og desuden har en lille, savlende gylpebaby :-)).

God fredag derude - dagen hvor man før i tiden var på vej ud for at ta' sig en lidt anden "svingom" end i disse barselsdage, hvor det mest er min baby, der er spinning around.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar