fredag den 20. juli 2012

Hval-dyr...


Jeg ville sy en "bamse-sag" til baby, og da elefanten umiddelbart virker svær at lave i frihånd (alle de ben, puha ;-)) fik jeg skitset en hval i stedet for - de er da også søde :-) Og det kom der dette ud af.



Den er ca. 20 cm lang, stoppet ud med vat, og under finnerne har jeg syet silkebånd i (babyer elsker jo vaskemærker og den slags). Tjaaa, tjooo, den er da nuttet, men har vist lidt for lidt spæk i halen. Og da jeg tog et blik på den bagfra, slog det mig, at det da ligner et elefant-hoved :-D Så nu vil jeg lave endnu én, med fire slaske-ben og store ører på siden. Det er sjovt at sy de små dyr, det er hurtigt, og en fin måde at få brugt nogle retrostofrester på. Så jeg har lidt flere dyr i tegneblokken - så må vi se, om de kan laves i 3D også :-)
Mønstrene lægger jeg på bloggen som pdf-filer i nærmeste fremtid...

Rigtig god fredag til alle...

6 kommentarer:

  1. Hvor er den helt utrolig sød, virkelig fin :)

    SvarSlet
  2. Hvalen takker ;-) (og mig også). Var lige inde på din blog - nøj da, for et fedt, fedt værelse Alberte har! Gid min mand ku' fikse den slags (meeen, så handy er han vist ikke :)).

    SvarSlet
  3. Den er vildt sød og jeg elsker den måde du har lavet øjnene på. <3
    Du har hermed fået en fast læser mere. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte, og velkommen til :-D Dejligt du har lyst til at læse med. Tak for rosen - jeg har været kraftigt inspireret af diverse tegneserier da jeg skulle lave øjnene. Og nu blev jeg lige mindet om at få strikket en DIY sammen på den med mønster!...

      Slet
  4. Hvor finder man pdf filen henne :)?
    Den er utrolig sød! Vil kaste mig ud i og lave en til min datter

    SvarSlet
    Svar
    1. Uuuuh, undskyld den pinligt lange svar-tid - og jeg må desværre også skuffe dig :-/ Jeg fik aldrig strikket en DIY sammen på den, og mit fokus på de små tøjdyr forsvandt, og pga. manglende orden i mine hjemmelavede mønstre og en brutal oprydning i disse, er mønsteret ikke længere at finde. Du må på jagt - prøv at søge på whale+sew+diy og lignende på pinterest, der tror jeg godt du kan være heldig!
      Bedste hilsner, Trine

      Slet